کیا نیرو ۲۰۲۲ معرفی شد؛ نسل جدید با تحول در طراحی بدنه و کابین

کیا نیرو

نسل اول کیا نیرو، سال ۲۰۱۶ معرفی شد. حالا با رونمایی از نسل دوم، پیشرفت خودروسازی کره جنوبی در ساخت مدل‌های خانوادگی و عامه‌پسند، بیش از پیش ثابت می‌شود. نیرو ۲۰۲۲، رقیب مهمی برای نیسان جوک و تویوتا CH-R خواهد بود.

سبک طراحی نیرو ۲۰۲۲، مدرن و آینده‌نگر است. این محصول، خلاقیت لازم برای جذب مشتریان جوان در بازار جهانی را دارد. چراغ‌های باریک با خطوط شکسته برای روشنایی روز استفاده می‌شوند و نور اصلی خودرو در شب، از طریق دو LED در طرفین سپر تامین خواهد شد. نمای روبرو، الهام‌گرفته از کیا تلوراید و مدل مفهومی هابانیرو ۲۰۱۹ به نظر می‌رسد.

کیا نیرو

طراحی جدیدترین محصول کیا

خلاقیت در طراحی جدیدترین محصول کیا، برای نمای جانبی و پشت، نمود بیشتری دارد. بخش بزرگی از بدنه در محدوده‌ی گلگیر و چراغ عقب، سیاه‌رنگ است. درپوش صندوق، تزئینات خاصی ندارد و صرفا با حجم‌دهی متناسب با دیگر اجزا ارائه می‌شود.

در مجموع، طراحی کیا نیرو ۲۰۲۲ به گونه‌ای است که علاوه‌بر بهبود زیبایی خودرو، ابعاد آن‌را بزرگ‌‌تر نشان می‌دهد. شرکت سازنده ادعا می‌کند آیرودینامیک مدل جدید را به میزانی چشمگیر ارتقا داده است.

قوای محرک خودرو

مشابه سال‌های قبل انواع پیشرانه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی (e-Niro) برای نیرو ارائه خواهد شد. هنوز اطلاعات کامل از قوای محرک خودرو منتشر نشده است اما می‌توان مطمئن بود برای شروع تولید در سال ۲۰۲۲، پیشرانه‌هایی مشابه با قبل داشته باشد.

براین اساس مدل برقی تک‌موتوره با قدرت ۱۳۶ اسب بخار، همراه باتری ۶۴ کیلوات ساعت، توان پیمایش ۴۵۰ کیلومتر خوهد داشت. نسخه‌ی دو موتوره الکتریکی، ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد و ۶ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد.

کیا نیرو

نمای داخلی کیا نیرو

در نمای داخلی، بسیاری از ادوات داشبورد از مواد بازیافتی ساخته شد‌اند. گستردگی پنل دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر لمسی روی داشبورد، نیرو ۲۰۲۲ را فراتر از کراس اوورهای اقتصادی نشان می‌دهد. فرم کلی فرمان، کلیدگران کنسول و طراحی داشبورد نیز، حس یک خودرو آینده‌نگر و فناوری‌محور را به سرنشینان می‌دهد.

ارزان‌ترین مدل نیرو، احتمالا با پیشرانه‌ی هیبریدی ۱/۶ لیتر تولید می‌شود تا مجموع قدرت ۱۴۰ اسب بخار داشته باشد. این خودرو می‌تواند ۱۰ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد. قوی‌ترن نمونه، نیرو پلاگین هیبرید با قدرت ۲۶۱ اسب بخار خواهد بود که پیشرانه‌ی مشابه با اسپورتیج PHEV و سیسیتم دو دیفرانسیل خواهد داشت.

قیمت نهایی نیرو ۲۰۲۲ هنوز مشخص نیست. احتمالا هزینه‌ی خرید مدل هیبریدی مثل سال قبل، حدود ۲۴ هزار دلار خواهد بود و نسخه‌ی برقی دو موتوره نیز با قیمت ۴۱ هزار دلار فروخته خواهد شد.

 


منبع: سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.