نسل جدید فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۲۲

کراس‌اور پرفروش فولکس واگن برای سال ۲۰۲۲، تغییر چهره کامل خواهد داشت. تیگوان مدل ۲۰۲۲ در دو نسخه استاندارد و R از زبان طراحی نسل جدید گلف، استفاده خواهد کرد.

گلف، همچنان محبوب‌ترین خودروی ساخت فولکس‌واگن در بازار جهانی است؛ درحالی‌که تیگوان پرفروش‌ترین محصول شرکت برای بازار امریکا محسوب می‌شود. این موضوع، دلیلی منطقی برای مدیران شرکت سازنده است تا محصولات جدید مثل تیگوان مدل ۲۰۲۲  را با الهام از ویژگی‌های طراحی گلف عرضه کنند. همچنین قرار است مدل‌های جدید توارگ و اطلس کراس‌ اسپرت بازار اروپا هم، با ظاهری شبیه گلف تولید شوند.

حالا نسل جدید خودرو تیگوان در مقایسه با مدل قبلی، حس اسپرت و هیجان‌انگیز بیشتری دارد. مدل ۲۰۲۲، در تمامی نسخه‌ها مجهز به چراغ LED برای جلو و عقب است. لوگو جدید فولکس واگن و نام تجاری تیگوان هم روی درپوش صندوق اضافه خواهد شد. در نمای رو‌به‌رو، جلوپنجره بزرگ با هواکش‌های سرتاسری داخل سپر، وجود دارند. این خودرو در تیپ‌های مختلف، چرخ‌های ۱۸ تا ۲۱ اینچ خواهد داشت؛ ضمن اینکه با سه ردیف صندلی و سیستم دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش خواهد بود.

نسل جدید فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۲۲

تحول در فضای داخلی خودروی تیگوان مدل ۲۰۲۲

فراتر از نمای بیرونی، تیگوان ۲۰۲۲ در فضای داخلی متحول شده است. فرمان جدید با کلیدهای بیشتر، اسپرت و خوش‌دست به‌نظر می‌رسد. مدل استاندارد دارای نمایشگر لمسی ۸ اینچ با کمی خمیدگی است که در مدل‌های آپشنال، ۱۰ اینچ خواهد بود. جالب‌تر اینکه، تمامی نسخه‌های تیگوان در نسل جدید، با نمایشگر تمام دیجیتال پشت فرمان تولید خواهند شد.

از نظر پیشرانه، تیگوان با دو نوع برای مدل استاندارد و R عرضه می‌‍شود. نسخه اصلی مثل گذشته، مجهز به موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر خواهد بود؛ درحالی‌که مدل R با حجم پیشرانه مشابه، قدرت ۳۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. برای بازار اروپا، تیگوان پلاگین هیبرید نیز عرضه می‌شود تا قدرت ۲۴۱ اسب‌بخار فراهم کند.

نسل جدید فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۲۲

فروش تیگوان ۲۰۲۲، تابستان امسال در اروپا آغاز می‎شود. این خودرو برای بازار دیگر نقاط جهان، احتمالا یک سال دیگر عرضه خواهد شد. هنوز قیمت رسمی برای تیگوان جدید اعلام نشده است؛ اما می‌توان مطمئن بود مشابه مدل قبل، آستانه قیمتی در حدود ۲۵ هزار دلار داشته باشد.


منبع : سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.