معرفی هااویوئه بزرگترین محصول جیلی؛ یک شاسی بلندی جدید

کمپانی جیلی 28 آوریل از یک شاسی بلند سایز متوسط با نام هااویوئه رونمایی کرد. این خودرو در نمونه های 5 و 7 سرنشین ارائه خواهد شد. گریل(جلوپنجره) آشنای محصولات قبلی جیلی، اینجا هم حضور دارد و البته با استفاده از 3 نوار کرومی بر جذابیت های ظاهری آن افزوده شده است.

طراحی ظاهری خودرو هااویوئه

طراحی ظاهری خودرو هااویوئه

چراغ های اصلی جلو نیز به نسبت بزرگ و قدرتمند دیده می شود و گرافیک داخلی آنها نیز ترکیبی از نوار ال ایی دی و هالوژن است.

بامپر(سپر) جلو ظاهری عضلانی و حجیم دارد. در طرفین آن محل قرارگیری مه شکن ها با عناصر کرومی مشخص شده و یک ردیف ورودی هوای نرده ای نیز در قسمت میانی بامپر مشاهده می شود.

طراحی ظاهری خودرو هااویوئه

موارد مهم مورد نظر در طراحی

خط برشی که طراحان جیلی برای درپوش موتور این شاسی بلند انتخاب کرده اند نیز اثر بسیار مهمی در افزایش حجم دماغه داشته است. همانطور که در تصاویر مشاهده می شود درپوش موتور به شکل تقریبا نیم دایره باز می شود و با کمک یک چین عمیق فاصله خود را از لبه های فندر(گلیگر) افزایش داده است.

هرچند این طراحی زیبایی خاص و جلوه ای از یک خودروی قدرتمند برای هااویوئه داشته اما در زمینه استانداردهای ائروداینامیک ایرادهای زیادی بدان وارد خواهد بود.

جیلی این خودرو را برای بازار داخلی چین و صادرات (بویژه به کشورهای آسیای جنوب شرقی) در نظر گرفته است.

در نمای جانبی فندرهای حجیم که جلو ای از طراحی فت بادی را به نمایش می گذارند با خطوط و تفاوت سطح ایجاد شده؛ دلبری خاص خود را دارند.

در نمای عقب نیز چراغ های اصلی الگوی بسیار مناسبی دارند و فاصله بین آنها را یک نوار کرومی صیقلی با حروف برند جیلی پر کرده است.

موارد مهم مورد نظر در طراحی

از منظر ابعاد، این خودرو برابر با 4835 میلیمتر در طول، 1900 میلیمتر در عرض و 1780 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2815 میلیمتر است. با این اعداد هااویوئه تبدیل به بزرگترین شاسی بلند تولیدی جیلی تا کنون می شود و در مجموع می توان گفت طراحی موفقی را ارائه می دهد.

جیلی را از منظر ابعاد می توان با هیوندای سانتافه، تویوتا پرادو و فورد اکسپلورر در یک جایگاه قرار دارد.

کابین خودرو هااویوئه

طراحی کابین براساس الگوی بی نهایت “∞” جیلی شکل گرفته است. این ویژگی در بخش دریچه های سیستم تهویه و کلیدهای کنترلی روی فرمان به خوبی مشهود است.

مواد به کار رفته برای تولید بخش های مختلف کابین کیفیت قابل قبولی دارند. یک نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز کنسول ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی قرار گرفته است. نمایشگری با همین اندازه نیز جایگزین نشانگر سنتی آمپر شده است.

کابین خودرو هااویوئه

کابین خودرو هااویوئه

در مدل 7 سرنشین می توان صندلی های ردیف دوم و سوم را در وضعیت خوابیده قرار داد تا فضای حمل بار قابل توجهی برای این شاسی بلند ایجاد شود.

پیشرانه مورد استفاده در خودرو هااویوئه

در بخش پیشرانه از موتور 1.8 و 1.5 لیتری توربو باتوجه به مدل استفاده شده که به ترتیب 174 و 184 اسب بخار خروجی(255 و 300 نیوتن متر گشتاور) دارند. این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ می شود. به احتمال زیاد هااویوئه  در نمونه های تمام چرخ محرک و محور جلو ارائه خواهد شد.

این خودرو رقیبی جدی برای تیگو8 چری، بی وای دی تانگ، گاگ ترامپچی جی اس8 و وِی وی وی7 خوهد بود.

 

منبع : سایت Car.ir


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.