شاخص تجربهٔ تکنولوژی ،کدام خودروسازان در ارائه تکنولوژی بهترند؟

شاخص تجربهٔ تکنولوژی

شاخص تجربهٔ تکنولوژی چیست؟

جی‌دی پاور مطالعات زیادی را در مورد خودروهای مختلف و در زمینه‌های گوناگون انجام می‌دهد که نتایج کاربردی و جالبی داشته و می‌تواند در تصمیم افراد برای خرید خودروی جدید تأثیر بگذارد. حال این موسسه پس از تجزیه‌وتحلیل‌های اخیر خود در مورد میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرویی و همین‌طور کیفیت اولیهٔ ماشین‌ها، نتایج مطالعهٔ دیگری را منتشر کرده که «شاخص تجربهٔ تکنولوژی» نام دارد و نشان می‌دهد خودروسازان در عرضهٔ تکنولوژی‌های جدید به بازار چگونه عمل کرده‌اند.

رتبه بندی خودروسازان در ارائه تکنولوژی

این پنجمین نسخه از این مطالعه محسوب می‌شود و میزان پذیرش تکنولوژی‌های مختلف توسط خریداران را با کیفیت ارائهٔ آن توسط سازندگان ترکیب می‌کند. در مطالعهٔ تجربهٔ تکنولوژی سال ۲۰۲۰ ولوو با ۶۱۷ امتیاز در رتبهٔ اول قرار گرفته و پس‌ازآن ب‌ام‌و با ۵۸۳ و کادیلاک با ۵۷۷ امتیاز جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. در بین برندهای غیرلوکس، هیوندای با ۵۵۶ امتیاز پیشتاز بوده و رتبهٔ کلی ششم را کسب کرده است. از سوی دیگر، در انتهای لیست مینی با ۴۴۴ امتیاز و پورشه با ۴۵۳ امتیاز بدترین شرایط را دارند.

 

دراین‌بین، تسلا موفق به کسب امتیاز ۵۹۳ شده که این یعنی می‌تواند بعد از ولوو در رتبهٔ دوم جای گیرد اما این برند الکتریکی در رتبه‌بندی اصلی قرار نگرفته است زیرا مثل سایر مطالعات اخیر، تسلا در ۱۵ ایالت مختلف اجازهٔ نظرسنجی از مالکین محصولات خود را به جی‌دی پاور نداده است؛ بنابراین، این امتیاز بر اساس نظرسنجی از مالکان در ۳۵ ایالت دیگر به دست آمده و به همین دلیل نمی‌تواند در لیست اصلی قرار گیرد.

مهم‌ترین یافته‌های مطالعهٔ شاخص تجربهٔ تکنولوژی

 

یکی از مهم‌ترین یافته‌های مطالعهٔ شاخص تجربهٔ تکنولوژی سال ۲۰۲۰ علاقهٔ خریداران به دوربین‌های دید عقب و انواع دیگر دوربین‌هایی است که دید بهتری را از اطراف خودرو برای راننده فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، خریداران سیستم‌های تشخیص و کنترل حرکت را دوست ندارند و مشکلات زیادی را با این سیستم‌ها تجربه کرده‌اند به‌گونه‌ای که در هر صد خودرو ۳۶ مشکل در این رابطه گزارش شده است.

در بخش سیستم‌های رانندگی نیمه‌خودکار نظرات خریداران مختلف و متفاوت است زیرا درحالی‌که برخی از مالکین خودروها به خاطر اینکه این سیستم‌ها برخی از استرس‌های رانندگی را برطرف می‌کنند به آن‌ها علاقه دارند، برخی دیگر به‌راحتی نمی‌توانند به این سیستم‌ها اعتماد کنند. به همین دلیل، جی‌دی پاور می‌گوید رانندگان باید آموزش‌های لازم در مورد نحوهٔ عملکرد سیستم‌های کمک‌راننده مثل سیستم حفظ حرکت میان خطوط را دریافت کنند تا استفاده از این سیستم‌ها افزایش پیدا کند.

 

منبع : سایت پدال


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.