تجربه رانندگی با هیوندای آیونیک الکتریک 2020

هیوندای آیونیک الکتریک 2020

هیوندای آیونیک با عرضه در سال 2016 اولین خودروی اقتصادی کامل این برند کره‌ای بود. آیونیک که در کل شبیه تویوتا پریوس کار شده روی راندمان تمرکز زیادی داشته و با سه نسخه الکتریکی کامل، پلاگین هیبریدی و هیبریدی در دسترس است. در واقع آیونیک به ویژه در نسخه تمام الکتریکی خودرویی موفق بوده است.

البته طی چند سال گذشته آیونیک الکتریک تحت تأثیر دیگر محصولات الکتریکی این برند همچون کنا الکتریک، کیا نیرو الکتریکی و سول الکتریکی قرار گرفته است. به همین خاطر هیوندای اقدام به ارتقای این خودرو کرده است. تغییرات آیونیک فیس لیف چیزی بیش از سپرها و چراغ‌ها بوده، چیزی که در خودروهایی با این قیمت معمول می‌باشد.

تجربه رانندگی با هیوندای آیونیک الکتریک 2020

در آغاز باید به بهبود قوای محرکه اشاره کرد. مدل قبلی از باتری 28 کیلووات ساعتی و برد 280 کیلومتری بر مبنای تست‌های قدیمی NEDC استفاده می‌کرد اما مدل فیس لیفت شده دارای باتری بزرگ‌تر 38.3 کیلووات ساعتی و البته برد 311 کیلومتری است.

تجربه رانندگی با هیوندای آیونیک الکتریک 2020

این افزایش شعاع حرکتی در حالی رخ داده که قدرت پیشرانه از 118 به 134 اسب بخار و گشتاور هم از 295 به 395 نیوتون متر رسیده است؛ و به خاطر تکمیل تغییرات رخ داده در این بخش هیوندای بجای شارژر 6.6 کیلوواتی از نمونه 7.2 کیلوواتی استفاده کرده که باعث کاهش مدت‌زمان شارژ باتری شده است.

تجربه رانندگی با هیوندای آیونیک الکتریک 2020

آیونیک همچنین دارای برخی ویژگی‌های برادران خود می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتباط ریموت بلولینک و ترمز احیا شونده هوشمند اشاره کرد که ترافیک پیش رو را بررسی کرده تا بهترین مدیریت انرژی را داشته باشد. شما همچنین می‌توانید به‌صورت دستی میزان انرژی احیا شده را تنظیم کنید. البته این آیونیک می‌تواند با استفاده از سیستم یاد شده به‌صورت کامل متوقف شود و بنابراین در تئوری شما تنها با پدال گاز رانندگی خواهید کرد.

از دیگر بهبودهای خودرو می‌توان به شیشه‌های دودی، پشت آمپرهای تغییر یافته، دیلایت ها و چراغ‌های عقب LED، رینگ‌های 16 اینچی جدید و برخی سیستم‌های ایمنی همچون هشدار برخورد از جلو و دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده اشاره کرد.


منبع : سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.