آشنایی با برندهای اصلی لوازم یدکی هیوندای و کیا ،قطعات OEM و افترمارکتی

لوازم یدکی هیوندای و کیا

کیفیت قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا ،تاثیر مستقیمی بر کارکرد و عمر مفید قطعات خودرو دارد . همچنین در بعضی از موارد به طور مستقیم با امنیت جانی سرنشینان وسیله نقلیه هم ارتباط دارد.

در این مقاله سعی داریم با برندهای معتبر قطعات یدکی هیوندای و کیا در بازار بیشتر آشنا شویم و همچنین روش های  تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی را توضیح دهیم.

 

درباره کارخانه هیوندای موبیس

موبیس از برند های تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو های هیوندای و کیا است که در سال ۱۹۷۷ در کره جنوبی تاسیس شد. این برند عرضه کننده طیف وسیعی از قطعات خودرویی برای انواع خودروهای هیوندای و کیا است.

کارخانه موبیس ،قطعات تولید شده خودرو  رو بر اساس فناوری های پیشرفته و به روز طرحی و تولید می کند و با آزمایشات مختلف از کیفیت محصولات خود مطمئن می شود.این امر باعث شده که این کارخانه در رتبه ششم تولید کنندگان قطعات خودرو  و یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی  لوازم یدکی درسراسر جهان قرار گیرد.

در حال حاضر، کارخانه موبیس دارای پایگاههای تولید در کره ، چین، ایالات متحده، هند و اروپا است. این پایگاه های تولیدی به این شرکت امکان افزایش تولید داخلی و تقویت رقابت در بازارهای نوظهور در سراسر جهان را داده است.

 

قطعات موبیس

کارخانه موبیس قطعات اصلی خودروهای هیوندای و کیا را در بسته بندی موبیس برای داخل کشور تولید کننده من جمله کره و از بسته بندی جنیون پارت برای  صدور به خارج از کشور تولید کنند استفاده می کند.

قطعات بسته بندی شده با برند موبیس با قیمت مناسبتری در بازارهای داخلی کره جنوبی  و دیگر کشورهایی که کارخانه موبیس در آنهاست ،عرضه می شود و تنها راه خرید قطعات اصلی هیوندای و کیا با برند موبیس تهیه آنها در این بازارها می باشد.

کارخانه موبیس ،کالاهای اقتصادی و پر مصرف را تحت عنوان BES1FITS(PL2)   را با ادعای کیفیت بالاتر و قیمت مناسبتر عرضه می کند .این کالاها از نظر کیفیت از کالاهای OEM (که در ادامه توضیح داده شده)   بالاتر و از برند موبیس پایین تر هستند و با قیمت کمتری در دسترس هستند.

 

قطعات جنیون پارت

قطعات  جنینون پارت در واقع برای بخش صادرات کارخانه موبیس ساخته و بسته بندی می شوند و از طریق مراکز پخش کارخانه در سراسر جهان به دست مشتریان می رسد.دپوی خاورمیانه و شمال افریقا در دبی و منطقه جبل علی می باشد و خریداران عمده از این منطقه خرید خود را انجام می دهند.

 

تفاوت قطعات موبیس و جنیون پارت

قطعات بسته بندی شده با برند موبیس و جنیون پارت تفاوتی با یکدیگر نداشته و هر دو از نظر کیفیت مشابه هستند.اما طبق ادعای کارخانه موبیس ، قطعات  صادراتی 5 تا 10 درصد کیفیت بالاتری دارند.

قطعات موبیس به دلیل وجود خط تولید اختصاصی برای کشوری که کارخانه در آن واقع است از قیمتهای  ارزان تری در مقایسه با جنیون پارت برخوردارند و همچنین به دلیل اینکه قطعات جنیون پارت برای صادرات تولید و بسته بندی می شوند عده ای بر این باورند که برند جنیون پارت کیفیت بالاتری نسبت به موبیز دارد.

 

علامت های اصل و اورجینال بودن قطعات موبیس و جنیون پارت

کمپانی موبیس برای بسته بندی محصولات هیوندای و کیاموتورز رنگ های متفاوت قرمز و آبی رنگ را در نظر گرفته است . قطعات کیا موتورز با بسته بندی قرمز رنگ و قطعات هیوندای موتورز  با بسته بندی آبی تولید  می‌شوند.

از  علائم  اصل و اورجینال بودن قطعات جنیون پارت که در بسته بندی آنها مشخص است به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  •  چاپ برند قرمز و آبی رنگ (رنگ آبی برای مختص قطعات هیوندای و رنگ قرمز مختص قطعات کیا موتورز)
  • هولوگرام برند جنیون پارت
  • بارکد ماتریسی (QR)
  • شماره سریال محصول
  • کد فنی اختصاصی قطعه

 

لوازم یدکی هیوندای و کیا OEM

برخی از قطعات پر مصرف که کارخانجات سازنده به سفارش شرکت موبیس تولید می کنند که با لگوی هیوندای و کیا در بسته بندی هیوندای و کیا به بازار عرضه می شود را می توان در بسته بندی و لگوی کارخانه سازنده هم تهیه کرد .به این دسته از قطعات OEM گفته می شود.

بنا به ادعای شرکت هیوندای محصولات OEM کیفیتی برابر با 60 الی 70 درصد محصولات اصلی جنیون پارت هیوندای می باشند. ولی با قیمتی بسیار ارزانتر حدود 40 تا 60 درصد پایین تر عرضه می شود.

برخی برندهای OEM  که خانه هیوندای محصولات آنها را عرضه می کند از این قرار است:

 

ماندو
گیتس

 

لوازم یدکی هیوندای و کیا افترمارکت (Aftermarket)

قطعات و لوازم یدکی  که توسط کارخانه های دیگر به غیر از کارخانه های تولید کننده  قطعات برای کارخانه هیوندای ، ساخته می شوند  را لوازم یدکی افتر مارکت می نامند.

کیفیت قطعات افتر مارکتی از کیفیت قطعات OEM  به طور معمول پایینتر است و البته شرکت هایی هستن که لوازم یدکی را با کیفیت بالا تولید می کنند  که گاها از کیفیت قطعات OEM  هم بهتر است .کیفیت این قطعات به شرکت تولید کننده قطعات بر می گردد.

 
برخی برندهای محصولات افتر مارکتی که خانه هیوندای  آنها را  تهیه و عرضه کرده است از قرار زیر است:

دی وای سی اونری

 

مزایای خرید لوازم یدکی هیوندای و کیا از فروشگاه خانه هیوندای

 
فروشگاه خانه هیوندای از زمان آغاز فعالیت خود سعی بر جلب رضایت مشتریان داشته است. این شرکت همواره طیف گسترده ای از قطعات یدکی اصلی هیوندای و کیا را از برندهای معتبر  خدمت مشتریان عرضه کرده است.

 
مشاهده لیست محصولات موبیس موجود در فروشگاه خانه هیوندای

مشاهده لیست محصولات جنیون پارت موجود در فروشگاه خانه هیوندای

 

خانه هیوندای برای بالا بردن قدرت انتخاب و خرید  مشتریان  علاوه بر برندهای اصلی هیوندای موبیس و جنیون پارت ،  بعضی از قطعات لوازم یدکی هیوندای را با سایر برند های معتبر کره ای مانند  CTR ، MANDO ، HI-Q و … وارد کرده هست.

از طرفی برای افزایش دامنه خرید مشتریان ،خانه هیوندای اقدام به عرضه محصولات چینی با کیفیت  کرده است. از آنجا که در بازار ایران طیف وسیعی از محصولات چینی با کیفیتهای متفاوت عرضه شده اند، تشخیص کیفیت محصولات چینی برای مشتریان مشکل است .

فروشگاه خانه هیوندای با شناختی که از  تولید کنندگان و تحقیق وسیع تر بر روی کیفیت محصولات ایشان انجام داده است، تنها اجناس تولید کنندگانی که از کیفیت محصولات ایشان اطمینان دارد را به مشتریان خود عرضه میکند و این محصولات را با برند خود به عنوان HOH ارائه می دهد.

انتخاب این محصولات با شرکت در نمایشگاههای مختلف ، مسافرت های متعدد به چین و بازدید از کارخانجات تولید کننده انجام شده است.برای حفظ کیفیت قطعات ،خانه هیوندای محصولات را از خود کارخانه تولید کننده تهیه می کند.

خانه هیوندای علاوه بر فروش مستقیم کالاها در فروشگاه فیزیکی واقع در بازار چراغ برق تهران، فروشگاه اینترنتی را هم راه اندازی نموده است .هدف اصلی راه اندازی فروشگاه امکان خدمات دهی گسترده تری به کلیه هموطنان می باشد.

 

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.