نکات لازم در خرید آنلاین قطعات و لوازم یدکی خودرو

خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو

امروزه بیشتر افراد به دلیل مزایای زیاد خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو ترجیح می دهند که قطعات مورد نیاز خود را به صورت ابنترنتی خریداری نمایند.در این مقاله سعی کردیم نکات و مزایای خرید اینترنتی لوازم یدکی را به صورت خلاصه بیان کنیم.

 

مزایای خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو

 

1-راحتی در خرید

در خرید انلاین افراد می توانند در منزل ، محل کار یا هر مکان دیگری بنشینند و به راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهند.دیگر نیازی نیست که وقت و هزینه زیادی را بابت رفت و امد به مکان فیزیکی فروشگاه  به هدر بدهند.

در خرید آنلاین موقعیت مکانی فروشنده و خریدار اهمیتی ندارد ، چون  که خریدار در هر جای کشور هم که باشد فروشنده می تواند محصول را برایش بفرستد.همچنین خریدار میتواند در تمام ساعات شبانه روز بدون محدودیت خاصی خرید کرده و نیاز نیست در ساعات کاری  و مشغله های روزانه خود ،درگیر پیدا کردن قطعات خودروی خود در فروشگاههای مختلف باشد.

مشتریان  دارای قدرت انتخاب بالایی  در طیف وسیعی از  فروشگاه های  اینترنتی هستند . کاربران اینترنتی محدود به انتخاب فروشگاه های محلی نیستند و می توانند کالای مورد نیاز خود را از دورترین فروشگاه اینترنتی تهیه نمایند .

 خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو

 

2-قیمت مناسب و تنوع محصولات

فروشگاه اینترنتی این امکان را به خریداران می دهد که درباره محصول مورد نظر خود جستجو کنند و پس از بررسی تمامی ویژگی ها و شرایط آن، خرید اینترنتی مطمئنی را انجام دهند.

امروزه فروشگاههای زیادی در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعال هستند  و این امر حق انتخاب گسترده ای را برای مشتریان فراهم کرده است.

مقایسه و تحقیق در مورد محصولات و قیمت های آنها در خرید آنلاین بسیارآسان است.صاحبان خودرو می توانند  طیف وسیعی از محصولات با برندهای مختلف را مشاهده کرده و با مقایسه  و بررسی مشخصات آنها  اقدام به خرید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب  نمایند.

همچنین وضعیت محصولات خریداری شده مثل وضعیت سفارش، تحویل و در حال ارسال را از طریق فروشگاه اینترنتی پیگیری کنند.

 

3- دسترسی همیشگی به فروشگاه

از دیگر فواید و مزایای خرید آنلاین ، دسترسی همیشگی به این فروشگاه های اینترنتی می باشد. هر فروشگاه اینترنتی در تمام ساعت شبانه روز باز است و آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشد. بنابراین مشتریان می توانند هر زمانی که بخواهند، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

 خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو

 

4-فرصت مشاوره و تصمیم گیری بیشتر

در خرید اینترنتی این امکان برای مشتریان فراهم است که شرح کاملی از محصول مورد نظر و مشخصات آنها را پیدا کرده وسر فرصت مطالعه کنند و با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایند.

همچنین در اغلب سایتها امکان مشاوره انلاین از طریق چت و یا تماس تلفنی امکانپدیر است .مشتریان درباره اصالت کالا ،مشخصات فیزیکی ،نوع بسته بندی و یا هر سوال دیگری که دارند میتوانند مشاوره رایگان دریافت کنند.

خرید اینترنتی اگر از فروشگاههای معتبر و با سابقه انجام شود باعث کاهش هزینه وجلوگیری از اتلاف وقت در پیدا کردن قطعات می شود.اما برای دستیابی به این مقصود لازم است به چند نکته توجه و دقت بیشتری مبذول داریم.

 

نکات لازم در خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو

داشتن شماره شاسی یا کد شناسایی خودرو

شماره شناسایی خودرو یا شماره شاسی شما در پشت کارت ماشین نوشته شده است.این کد برای هر وسیله نقلیه منحصر بفرد بوده و شامل کدهای منطقه و کشور سازنده همچنین تاریخ تولید و شماره سریال  می باشد در شکل زیر ترکیب این کد را میتوانید مشاهده کنید.

شماره شناسایی یا VIN کاربرد های بسیاری دارد . گرفتن قبض جریمه خودرو یا خلافی ردیابی خودرو ، پیگیری گارانتی خودرو ، پیگیری مسائل مربوط به بیمه از جمله این موارد هستند .

حتی هنگام خرید یک خودروی دست دوم به شما کمک میکند از سوابق خودرو مطلع شوید و یا هنگام سرقت خودرو پلیس با استفاده از این کد خودرو را شناسایی میکند .

در هنگام خرید لوازم یدکی برای خودروی خود، شماره شاسی ماشین را تلفنی یا اگر امکان چت در سایت فراهم هست از طریق چت ،  به فروشنده ارائه دهید و مطمئن شوید که قطعه درست برای شما قیمت دهی و ارسال می شود.

 

 اطلاع از شماره فنی قطعه

قطعات خودرو های هیوندای و کیا  دارای کد فنی مخصوص هستند .بعضی مواقع قطعات برخی از خودروها ی این دو شرکت خودرو سازی به صورت مشترک نیز استفاده میشوند. زیرا برخی شماره های فنی قطعات خودروهای این دو شرکت با هم مشترک می باشند .در صورت آشنا نبودن شخص تامین کننده قطعه و استفاده از کد های فنی مشابه باعث اختلال در عملکرد سیستم های دیگر خودرو می شود. کد های فنی اشتباه میتواند باعث اختلال در عملکرد سیستم های دیگر خودرو شود که نیاز به تنظیم مجدد قطعه خواهد بود و باید زمان و هزینه بیشتری را برای تعمیر و تعویض قطعات صرف کرد.

شماره فنی قطعات مورد نظر خود را با شماره فنی قطعه مورد نظر در سایت چک کنید و مطمئن شوید که قطعه درست را انتخاب کرده اید.این موضوع مخصوصا در مورد قطعات برقی که امکان تعویض ندارد خیلی اهمیت دارد.اگر از کد قطعه خود مطلع نیستید  از دفترچه راهنما یا مکانیک خود میتوانید کمک بگیرید.

 

 اطلاع از برندهای موجود در بازار

اطلاع و آگاهی کافی از انواع برندهای موجود لوازم یدکی مخصوص خودرویتان باعث میشود که بتوانید قطعات اصلی و غیر اصلی و تقلبی را شناخته و انتخاب درستی داشته باشید.مقایسه قیمت ،کیفیت و کارایی قطعات از برندهای مختلف به شما طیف بیشتری از انتخاب و صرفه جویی در هزینه میدهد.

الان با وجود گرانی قطعات و وارد کردن قطعات تقلبی زیاد در بازار شناخت دقیق تر قطعه و برندهای آن اهمیت زیادی پیدا کرده است.

برندهای مطرح برای خودروهای هیوندای و کیا شامل برندهای اصلی Genuine part , Mobis  برندهای OEM و افتر مارکتی مختلف می باشد.

در اینجا مقاله مربوط به برندهای لوازم یدکی هیوندای را می توانید مشاهده کنید.

 

امکان مشاوره آنلاین

داشتن امکان چت انلاین یا شماره تلفن پاسخگو در سایت ،این امکان را فراهم می کند که با تعامل با کارشناسان فروشگاه از موجودی و قیمت بروز محصولات همچنین راهنمایی در انتخاب درست قطعه بهرمند شوید.

شناخت اصطلاحات فنی زیادی که در بازار لوازم یدکی خودرو است و همچنین اطلاعات فنی مربوط به قطعات ممکن است گاهی گیج کننده باشد و افراد را دچار سردرگمی کندکه کدام قطعه مناسب خودروی انهاست.

مشورت با کارشناسان فروشگاه به شما کمک میکند که قطعه درست را برای خودروی خود انتخاب نمائید.به همین دلیل اگر سایتی دارای امکان چت چه در داخل سایت و چه از طریق واتس اپ است ،شما اطمینان بیشتری به خرید از این سایت می توانید داشته باشید.

گاهی به دلیل نوسانات ارز و قیمت های نامشخص لوازم یدکی ، سایتها از مشتریان درخواست می کنند برای اطلاع از موجودی و قیمت قطعه استعلام نمایند.در بیشتر مواقع امکان چت انلاین در سایت فراهم است که مشتریان بتوانند به راحتی با  کارشناسان فروشگاه تماس حاصل کنند و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

 

ضمانت بازگشت کالا

اغلب فروشگاه های اینترنتی ضمانت بازگشت چند روزه دارند که افراد به راحتی می توانند محصول را خریداری کنند و اگر از محصول ناراضی بودند ظرف همان مدت می توانند محصولات خریداری شده  را برگشت دهند و مبلغ کامل پرداختی خود را دریافت کنند.

 

اما ممکن است قوانین بازگشت کالا برای همه محصولات امکانپذیر نباشد.معمولا قطعات برقی و الکترونیکی مرجوعی ندارند.همچنین اگر کارتونی که قطعه در آن قرار دارد مخدوش شود و یا آسیب ببیند احتمال قبول مرجوعی ممکن نیست.

قوانین مربوط به خرید و بازگشت کالا را در سایتها مطالعه کنید  تا اگر در پروسه خرید و یا بعد از آن به هر دلیلی خواستید قطعه را مرجوع کنید ،از شرایط و قوانین آن قبل از خرید آگاهی داشته باشید  و در صورت لزوم با کارشناس سایت مشورت نمایید.

 

 آگاهی از نحوه پرداخت و ارسال

از نحوه پرداخت و ارسال کالادر سایت کاملا مطلع و آگاه باشید .در صورت نیاز فوری به ارسال کالا یا اطمینان از به سلامت رسیدن کالا ،این امکان را در سایت بررسی کنید یا با کارشناس مربوطه مطرح نمایید تا مد نظر قرار بگیرد.

 

نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد)

اینماد، معمول‌ترین و اصلی‌ترین مجوز یک سایت فروشگاهی است. اینماد را مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای کسب و کار اینترنتی ارائه می دهد.

به دنبال علامت اینماد در پایین صفحات سایت باشید .در صورت داشتن مجوز های لازم برای فروش آنلاین از فروشگاه مربوطه خرید نمایید.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.