ماهیندرا به دنبال فروش سهام خود در سانگ یانگ است

شرکت سانگ‌یانگ

در پی اعلام تمایل ماهیندرا به واگذار کردن سهام خود در شرکت سانگ‌یانگ، رسانه‌های کره جنوبی از خودروسازان چینی جیلی و بی‌وای‌دی به‌عنوان خریداران بالقوه این برند نام بردند.

پس از آن‌که گروه هندی ماهیندرا از تمایل خود برای واگذار کردن سهام خود در شرکت سانگ‌یانگ خبر داد، این خودروساز کره جنوبی اعلام کرد که به‌دنبال خریدار بالقوه است. سانگ ‌یانگ که مدتی است با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کند، اوضاع مناسبی ندارد و همین موضوع باعث شده تا سهام‌داران اصلی آن به فکر فروش سهام خود باشند. سخنگوی این شرکت روز جمعه گفت که سانگ‌یانگ مشاوری در زمینه‌ی بازارهای مالی برای پیدا کردن سرمایه‌گذار جدید انتخاب کرده است.

هم‌اکنون ۷۴/۶۵ درصد سهام سانگ‌یانگ به گروه خودروسازی ماهیندرا تعلق دارد. پس از آن‌که رسانه‌های کره جنوبی با استناد به منبعی ناشناس روز جمعه اعلام کردند که جیلی و بی‌وای‌دی چین به خرید سهام سانگ‌یانگ تمایل دارند، ارزش سهام این شرکت حدود ۳۰ درصد رشد کرد. بااین‌حال نماینده جیلی گفت که این خودروساز هیچ برنامه‌ای برای شرکت در مناقصه‌های خرید سانگ‌یانگ ندارد. شرکت BYD نیز که در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، از اظهارنظر در این باره خودداری كرد.

معرفی شرکت سامسونگ سکیوریتیز به عنوان مشاور خود

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که سانگ‌یانگ شرکت سامسونگ سکیوریتیز (Samsung Securities) را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده است که با شریک استراتژیک خود یعنی روچیلد همکاری می‌کند. سامسونگ سکیوریتیز و روچیلد از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند و سانگ‌یانگ نیز نام مشاور خود را تأیید نمی‌کند.

سانگ‌یانگ با بدهی بالایی مواجه شده و سیزدهمین ضرر متوالی سه‌ماهه خود را در ژانویه و مارس گزارش کرده است. سانگ‌یانگ حتی قبل از شیوع ویروس کرونا نیز به دلیل رقابت شدید در بازار خودروهای شاسی‌ بلند، از فروش بسیار پایین محصولات خود رنج می‌برد.

یکی از مدیران اجرایی ماهیندرا هفته گذشته گفت که این شرکت هندی حاضر است سهام مالکیتی خود را در سانگ‌یانگ واگذار کند. از روز جمعه تاکنون ارزش سهام سانگ‌یانگ در بازار بورس به ۳۳۲ میلیارد وون (معادل ۲۷۴/۵۹ میلیون دلار) رسید.


منبع : سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.