سهام تسلا برای اولین‌بار به ارزش هزار دلار برای هر سهم رسید

سهام تسلا

در پی انتشار ایمیل ایلان ماسک درباره نزدیک شدن زمان تولید انبوه کامیون برقی Semi، ارزش سهام تسلا با رشد چند درصدی به بیش از هزار دلار رسید. سهام نیکولا نیز ۹۳ درصد رشد داشت.

روز چهارشنبه بعد از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با ارسال ایمیلی به کارکنان خود گفت که زمان آن رسیده تا کامیون برقی Semi به تولید انبوه برسد، سهام تسلا برای اولین‌بار به ارزش هزار دلار برای هر سهم رسید؛ درحالی‌که تسلا هنوز نتوانسته سود سالانه خود را تغییر دهد. ایلان ماسک بازه‌ی زمانی مشخصی برای افزایش تولید کامیون تسلا تعیین نکرد. ماسک روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی در توئیتر خود، صحت ایمیل منتشرشده درباره تولید کامیون را تأیید کرد.

پس از انتشار گزارش رویترز درباره‌ی ایمیل ماسک، ارزش سهام تسلا حدود ۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۵ دلار رسید؛ بدین‌ترتیب خودروساز سیلیکون‌ولی به دومین خودروساز ارزشمند جهان (حداقل از نظر ارزش بازار) پس از تویوتا موتور ژاپن تبدیل شود. افزایش ارزش سهام تسلا می‌تواند بار دیگر مقدمات پرداخت پاداش را برای ایلان ماسک فراهم کند که طبق توافق با هیئت مدیره‌ی این شرکت، به سقف ارزش سهام آن وابسته است. مؤسسه‌ی Wedbush نیز قیمت هدف خود را برای سهام این خودروساز به ۱۰۰۰ دلار افزایش داد و گفت که تسلا می‌تواند فضای بیشتری برای رشد داشته باشد.

سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که ایلان ماسک به‌زودی از فناوری جدید باتری «میلیون مایل» رونمایی خواهد کرد که می‌تواند عمر طولانی‌تر، هزینه‌ی کمتر و ظرفیت پیمایش بیشتری را برای خودروهای الکتریکی بعدی تسلا فراهم کند.

ایلان ماسک در توئیتی نوشت که «توليد باتری و سیستم محرکه در گيگافکتوری نوادا انجام خواهد گرفت» و بدون اشاره به مکان مشخصی، گفت که کارهای بیشتر احتمالاً در سایر ایالات صورت می‌گیرد. ماسک گفت که تسلا در حال جستجوی سایر ایالت‌های آمریکا به منظور ایجاد سایتی برای ساخت کارخانه‌ی جدید است و اظهار داشت که تگزاس می‌تواند یکی از نامزدها باشد. اوکلاهوما و سایر ایالت‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری در این زمینه تلاش می‌کنند.

هنگامی که ماسک از نمونه‌ی اولیه‌ی کامیون برقی و آینده‌محور Semi در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد، گفت که این کامیون کلاس ۸ تا سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد. اخیرا او گفت که تسلا Semi تا سال ۲۰۲۱ وارد مرحله تولید انبوه می‌شود.

پیام روز سه‌شنبه‌ی ایلان ماسک با افزایش ۹۳ درصدی قیمت سهام شرکت رقیب نیکولا هم‌زمان شد. نیکولا که در زمینه‌ی تولید کامیون برقی و پیل سوختی فعالیت می‌کند، اوایل این ماه پس از ادغام با شرکت VectoIQ، فعالیت خود را در بازار نزدک (NASDAQ) آغاز کرد. سهام شرکت نیکولا طی هفته‌ی گذشته بیش از دو برابر شد؛ زیرا مدیرعامل این شرکت نیز از توییتر و مصاحبه‌ها به منظور تبلیغ برنامه‌های خود برای عرضه‌ی وانت برقی و رقابت در مقابل وانت آینده‌محور تسلا سایبرتراک (Cybertruck) استفاده کرده است. افزایش ارزش سهام نیکولا باعث شد تا این شرکت از نظر ارزش بالاتر از فورد قرار گیرد.

نیکولا و ایوکو (IVECO) سال گذشته قرارداد سرمایه‌گذاری مشترکی را برای ساخت کامیون برقی و پیل سوختی با نام «Nikola Tre» امضا کردند. ایوکو اعلام کرد که میزان سفارش‌ها برای نسخه‌ی برقی این کامیون که تا سال آینده در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا عرضه می‌شود، بسیار زیاد است. روز چهارشنبه، نیکولا اظهار داشت که مارک داچسن، مدیر سابق تسلا را برای رهبری خط تولید خود و پابلو کوزینر، مدیر سابق کاترپیلار را برای هدایت شارژ باتری و سوخت‌رسانی هیدروژنی استخدام کرده است.


منبع: سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.