تبدیل آئودی S8 به یک سوپر اسپورت خانوادگی توسط ABT

تبدیل آئودی S8

آئودی  S8  اسپورت این روزها مشغول ارتقای شاسی بلندهای ارباب حلقه‌ها بوده و اخیراً شاهد معرفی محصولاتی همچون RS Q3 و RS Q3 اسپورت بک، SQ7، SQ8 و RS Q8 و… بوده‌ایم. در همین اثنا ژرمن‌ها به خوبی می‌دانند که سدان ها هنوز هم کلاس مهمی هستند و به همین خاطر است که آئودی از چنین محصولاتی دست نکشیده است.

با عدم تولید RS8، گل سر سبد سدان های آئودی مدل آئودی S8 است. این خودرو اشرافیت سطح بالا را با پیشرانه‌ای قوی ترکیب کرده است. نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری این خودرو قدرت 571 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری تولید می‌کند اما یکی از تیونرهای مخصوص آئودی یعنی ABT قدرت بیشتری را از دل این نیروگاه آهنین خارج کرده است.

نتیجه نهایی دست‌یابی به قدرت 700 اسب بخار و گشتاور 880 نیوتون متر بوده است. به این ترتیب آئودی S8 تیون شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.4 ثانیه‌ای پیدا کرده است. حداکثر سرعت خودرو نیز 270 کیلومتر در ساعت است که البته با سفارش ترمزهای سرامیکی کامل خواهد شد. این عملکرد برای خودرویی با طول 5179 میلی‌متری و وزن 2230 کیلوگرمی بسیار احساس‌برانگیز است.

ABT کاری بیش از ارتقای ساده پیشرانه انجام داده به گونه‌ای که آئودی S8 هم‌اکنون به رینگ‌های 21 اینچی سفارشی و اسپویلر لبه صندوق از جنس فیبر کربن مجهز شده است. هنوز تصاویری از کابین خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم که دکمه استارت/استاپ پیشرانه به لوگوی ABT مزین شده و همین اتفاق درباره دسته‌دنده نیز افتاده است.

آئودی حرفی درباره تولید نسخه سفارشی S8 پلاس به میان نیاورده و بنابراین تا آن زمان همین آئودی S8 تیون شده توسط ABT حرف اول را خواهد زد.


منبع : سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.