کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت :درگ فولکس‌واگن T-Roc R، ب‌ام‌و X2 M35i و آئودی SQ2

کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت معمولاً خودروهای هیجان‌انگیزی نیستند اما خودروسازان سعی کرده‌اند با تزریق کمی قدرت، آن‌ها را جذاب‌تر کنند. کراس‌اوورهای اسپرت آئودی SQ2، فولکس‌واگن T-Roc R و ب‌ام‌و X2 M35i مدل‌هایی هستند که طبق این رویکرد ساخته شده‌اند.

این کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در اصل خودروهایی خانوادگی هستند اما قدرت بیشتر و چند ویژگی دیگر آن‌ها را به پیشنهادات قابل‌توجهی برای علاقه‌مندان به رانندگی اسپرت و جذاب تبدیل کرده است؛ بنابراین با توجه به اینکه این سه کراس‌اوور اسپرت شباهت‌های زیادی باهم دارند، CarWow در جدیدترین درگ خود آن‌ها را در برابر هم قرار داده است.

کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

پیشرانه استفاده شده در هر سهٔ کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

هر سهٔ این کراس‌اوورها از پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند اما اشتراکات آئودی و فولکس‌واگن باهم بسیار بیشتر است زیرا هردوی آن‌ها روی یک پلت‌فرم مشترک ساخته شده‌اند و نیروی موتور در هردو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

پیشرانهٔ 2 لیتری نیز در هردوی این کراس‌اوورهای هم‌خانواده 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما موتور ب‌ام‌و کمی قوی‌تر بوده و 306 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. این نیرو در X2 M35i هم به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند اما آن‌را از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌گیرد.

پیشرانه استفاده شده در هر سهٔ این کراس‌اوورها

شباهت زیاد قوای محرکهٔ این سه کراس‌اوور اسپرت با یکدیگر

شباهت زیاد قوای محرکهٔ این سه کراس‌اوور اسپرت با یکدیگر، خود را در درگ اول نشان داد زیرا هر سه خودرو مسافت 400 متر را در زمان یکسان 13.4 ثانیه طی کردند؛ اما بااین‌حال عملکرد خودروها در آغاز درگ مساوی نبود زیرا ب‌ام‌و که بهترین استارت را داشت در ابتدا جلو افتاد اما آئودی و فولکس‌واگن به آهستگی پیش از عبور از خط پایان خود را به رقیب باواریایی رساندند.

بعدازاین درگ، دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت هم برگزار شد که بهتر تفاوت‌های خودروها را نشان داد. در این مسابقه ابتدا فولکس‌واگن جلو افتاد اما ب‌ام‌و در سرعت 210 کیلومتر بر ساعت به آن رسید و پیشتاز شد درحالی‌که آئودی از هردو عقب ماند و سوم شد.

شباهت زیاد قوای محرکهٔ این سه کراس‌اوور اسپرت با یکدیگر

اما بزرگ‌ترین تفاوت میان این سه خودرو قیمت است. آئودی و فولکس‌واگن به ترتیب با 37,370 پوند و 38,450 پوند خیلی به هم نزدیک هستند اما ب‌ام‌و با قیمت 44,234 پوند خیلی گران‌تر از آن‌ها است. بله البته X2 M35i با کمی قدرت بیشتر، از رقبای خود سریع‌تر است اما در مسافت 400 متر زمان یکسانی با آن‌ها به ثبت رساند. علاوه بر این، چقدر پیش می‌آید مالکین با این خودروها با سرعتی بیش از 210 کیلومتر بر ساعت (یعنی جایی که ب‌ام‌و برتری دارد) حرکت کنند؟ البته این‌ها نمی‌تواند معیار تعیین‌کننده‌ای برای خرید خودرو باشد اما اختلاف قیمت 7 هزار پوندی ب‌ام‌و با دو رقیب دیگر می‌تواند کفهٔ ترازو را به نفع آئودی و فولکس‌واگن سنگین کند.


منبع: سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.