ایموبلایزر خودرو چیست و با عملکرد آن و مشکلات معمول آن آشنا شوید

ایموبلایزر خودرو

ایموبلایزر خودرو ،یکی از آپشن هایی است  که معمولا در خودروها موجود می باشد که در واقع نوعی سیستم امنیتی محسوب شده و مانع از سرقت خودرو می گردد.

اگر در هنگام چرخاندن سوئیچ و استارت زدن خودرو، کد کلید با کد سیستم ایموبلایزر جای گرفته در خودرو همخوانی نداشته باشد، آنگاه هر چقدر هم که سعی کنیم، نخواهیم توانست خودرو را روشن نماییم.

در حقیقت با استفاده از این سیستم امنیتی، یک لایه امنیتی ایجاد خواهیم کرد که با استفاده از آن تنها کلیدهایی موفق به روشن کردن خودرو خواهند شد که از قبل برای سیستم ایموبلایزر تعریف شده باشند.

طرز کار ایموبلایزر

سیستم ایموبلایزر از قسمت‌های مهمی مانند بورد موجود در سوئیچ خودرو، حافظه سوئیچ، بورد ایموبلایزر (در زیر فرمان نصب می‌شود) و قفل نرم‌افزاری موجود در کامپیوتر خودرو تشکیل شده است.

در مرحله تولید خودرو، روی سوئیچ آن کد مخصوصی گذاشته می‌شود که با سیستم ضد سرقت هم‌خوانی دارد. هنگامی که سوئیچ را می‌چرخانید اطلاعات آن پردازش می‌شود و در صورت درست بودن کد، خودرو روشن می‌شود اما اگر کد دسترسی مطابقت نداشته باشد، خودرو تنها استارت می‌خورد و روشن نمی‌شود.

مشکلات معمول سیستم ایموبلایزر‌

— بازنشدن درب‌های خودرو

— مشکل در قفل‌شدن درب‌ها

— موتور روشن نمی‌شود

— کلید در مغزی سوییچ نمی‌چرخد

— خاموش‌نشدن آژیر هشدار

علل ایجاد مشکل در سیستم ایموبلایزر‌

شایع‌ترین علت ایجاد مشکل در سیستم ایموبلایزر‌ خودرو، خالی شدن باتری ریموت است که می‌توان با خرید باتری سکه‌ای و تعویض آن به راحتی مشکل را حل کرد. البته باید توجه داشته باشید که هنگام تعویض باتری ریموت، به تراشه آن آسیب وارد نکنید.

باید توجه کرد که در صورت وجود مشکل اساسی در سیستم ایموبلایزر‌، نیاز به تعویض آن وجود دارد و این‌کار مستلزم صرف هزینه‌های بسیاری است. خوردگی یا خرابی سیم‌ها، سوختن فیوزها، خرابی واحد کنترل موتور و یا شکستن دنده‌های داخلی مغزی سوییچ از دیگر دلایلی هستند که عملکرد ایموبلایزر‌ را با مشکل مواجه می‌کنند

 


مشاهده و خرید ایموبلایزر و ریموت از سایت خانه هیوندای


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.