آگهی نژاد پرستانه، فولکس واگن را مجبور به عذر خواهی کرد

فولکس واگن

چندی پیش پخش آگهی ۱۰ ثانیه‌ای از نسل جدید خودرو گلف در اینستاگرام با اعتراض‌های بسیار شدید بخصوص از جامعه سیاه‌پوستان مواجه شد.

قصه این تبلیغ از این قرار است که در آن دست بزرگ خانمی سفید پوست، مردی سیاه پوست را همانند یک عروسک به حرکت در آورده و این دست، مرد را از خودرو گلف در می‍آورد و به یک رستوران پرتاب می‌کند. پس از آن کلمات “نسل جدید گلف” به ترتیب روی صفحه ظاهر می‌شوند. بسیاری بر این باورند که این تبلیغ نژاد پرستانه است، چرا که اولا سفید پوست بودن خانم و سیاه پوست بودن آقا به بیننده چنین تلقین می‎کند که سفید پوستان برترند و دوم این که کلمات “نسل جدید فولکس واگن” به ترتیبی ظاهر شده که ابتدای کلمه‌ای دیگر را نشان می‌دهند که قبلا برای خطاب قرار دادن و توهین به سیاه پوستان استفاده می‎شده است.

در ابتدای پخش این تبلیغ و شنیده شدن اعتراض‌ها، فولکس واگن اعلام کرد که نژاد کسانی که در این آگهی ایفای نقش کرده‌اند ربطی به محتوای آن ندارد. اما با ادامه اعتراضات، این شرکت مجبور به عذر خواهی از مردم شد. به گفته مدیران فولکس واگن تبلیغات شرکت را معمولا مراکز تبلیغاتی در خارج از شرکت تهیه می کنند و قرار است تحقیق شود که برای چه این خطا رخ داده که حتما به اطلاع عموم خواهد رسید. در پیام عذرخواهی این شرکت آمده که ناراحتی مردم را درک می کنیم و این آگهی برای ما هم شوکه کننده بوده، این ویدیو توهینی به تمام دستاوردهای جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان و توهین به انسان‌های نجیب است.


منبع : سایت همراه مکانیک

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.