کیا EV6 خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا شد

Kia EV6

کیا EV6 برندهٔ جایزهٔ خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا شده است. این کراس‌اوور الکتریکی کره‌ای با شکست شش فینالیست دیگر موفق به کسب این جایزه شده است. EV6 سومین خودروی الکتریکی است که تاکنون توانسته به‌عنوان خودروی سال اروپا دست پیدا کند.

کراس‌اوور الکتریکی کیا با کسب ۲۷۹ امتیاز جایزهٔ خودروی سال را از آن خود کرده است درحالی‌که رنو مگان E-Tech با ۲۶۵ امتیاز نایب‌قهرمان شده و هیوندای آیونیک ۵ با ۲۶۱ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است.

پس از این سه خودروی برتر، پژو ۳۰۸ با ۱۹۱ امتیاز، اشکودا انیاک با ۱۸۵ امتیاز، فورد موستانگ مک‌ایی با ۱۵۰ امتیاز و کوپرا بورن با ۱۴۴ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

Kia EV6
قیمت کیا EV6 از چهل هزار پوند در بریتانیا شروع می‌شود. این خودرو خواهر هیوندایی آیونیک پنج است و مشخصات فنی هر دو خودرو همسان است.

مدل پایه EV6 از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که در محور عقب قرار دارد. این نسخه ۲۲۶ اسب بخار قدرت دارد و ۷۷ کیلووات ساعت حجم باتری آن است. این خودرو در نسخه پایه قابلیت طی مسافتی بالغ بر ۵۰۹ کیلومتر را دارد.

Kia EV6

در نسخه میانی که از دو موتور در محورهای جلو و عقب استفاده می‌کند، قدرت موتور به ۳۲۱ اسب بخار می‌رسد. برخلاف نسخه پایه که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن هفت ثانیه است، در نسخهٔ میانی این رقم به پنج ثانیه رسیده است.

نمونه جی‌تی قوی‌ترین نسخه است. در این مدل یک موتور برقی با قدرت ۵۷۷ اسب بخار استفاده شده است. گشتاور این نسخه به ۷۴۰ نیوتن متر می‌رسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن حدود ۳.۵ ثانیه است. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند ۶۳۶ کیلومتر را طی کند.


برگفته از سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.