دولت فرانسه بیشترین میزان یارانه را در اروپا برای خودروهای الکتریکی می‌پردازد

خودروهای الکتریکی

دولت فرانسه به منظور ترویج استفاده از خودروی برقی و کاهش انتشار آلایندگی، یارانه ۱۳ هزار دلاری به خریداران اعطا می‌کند. این اقدام، فرانسه را در صدر کشورهای اروپایی برای حمایت از خودروی برقی قرار می‌دهد.

دولت فرانسه در تلاش برای پایین آمدن قیمت خودروهای برقی (در برخی موارد نزدیک به ۴۰ درصد) و همچنین کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن، بیش از ۱/۳ میلیارد یورو (۱/۴۳ میلیارد دلار) به‌عنوان مشوق‌های خودروی الکتریکی در نظر گرفته است.

خریداران می‌توانند برای بهره‌گیری از این مشوق‌ها، یارانه ۱۲،۰۰۰ یورویی (۱۳/۲۱۱ دلار) دریافت کنند و برخی افراد برنامه‌ی دولت فرانسه را سخاوتمندانه‌ترین طرح در اتحادیه اروپا می‌دانند. به‌عنوان مثال، خرید خودرو برقی رنو زوئی با قیمت ۳۲،۰۰۰ یورو یا ۳۵،۲۳۰ دلار، می‌تواند برای مشتری حدود ۲۰،۰۰۰ یورو (۲۲،۰۰۰ دلار) هزینه در بر داشته باشد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ضمن تشریح بخشی از مشوق‌های برنامه نجات ۸ میلیارد یورویی برای صنعت خودروسازی این کشور گفت:

این نقشه‌ای تاریخی برای مقابله با موقعیتی تاریخی است.

در همین حال، مالکان وسایل نقلیه دیزل قدیمی نیز می‌توانند پاداش ۵،۰۰۰ یورویی (۵ هزار و ۵۰۰ دلاری) برای اسقاط این خودروها دریافت کنند. به گزارش یورونیوز، این افراد همچنین می‌توانند از کمک هزینه ۷،۰۰۰ یورویی (۷،۷۰۰ دلاری) برای خرید خودروی الکتریکی جدید بهره ببرند. فرانسه اکنون نخستین کشور بزرگ اروپایی به شمار می‌رود که مشوق‌های خود را برای مقابله با تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا اعلام کرده است و آلمان نیز به‌زودی در ماه ژوئن چنین برنامه‌ای را دنبال خواهد کرد.

مکرون همچنین هدف بلندپروازانه‌ی فرانسه را تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودروی برقی در این کشور تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد، درحالی‌که رنو و گروه خودروسازی PSA نیز قبلا قول داده‌اند که تولید را افزایش دهند. طبق این برنامه، پژو سیتروئن نسخه کاملا برقی از نسل جدید پژو ۳۰۰۸ خود را تولید می‌کند، درحالی‌که رنو تا سال ۲۰۲۲ دو خودروی الکتریکی جدید تولید خواهد کرد.

دولت فرانسه ضمن اعلام این طرح، نمونه‌های خاصی ارائه كرد تا نشان دهد که خودروهای سازگار با محیط‌زیست دردسترس خانواده‌های طبقه كارگر قرار دارند.

به‌عنوان مثال، افراد می‌توانند خودرو رنو زوئی را با استفاده از پاداش ۱۲،۰۰۰ یورویی (۱۳،۲۱۱ دلاری)، پیش‌قسط ۱۰،۰۰۰ یورویی (۱۱،۰۰۰ دلاری) و اقساط ماهیانه ۲۰۰ یورویی (۲۲۰ دلاری) خریداری کنند. علاوه بر این، شهروندان سالانه می‌توانند ۴۰۰ یورو (۴۴۰ دلار) در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده حدود یک تن دی‌اکسید‌کربن و ۵/۵ کیلوگرم NOx را از هوا خارج کنند.

طرح تعویض خودرو در فرانسه از ماه ژوئن آغاز و تا پایان سال جاری ادامه می‌یابد؛ در این طرح خریدارانی که هم‌اکنون مالک خودروهای قدیمی هستند، می‌توانند برای خرید یک دستگاه خودروی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی (مجهز به باتری با حداقل ظرفیت پیمایش ۵۰ کیلومتر)، یارانه ۵،۰۰۰ یورویی دریافت کنند. درحالی‌که این میزان برای خرید خودروی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی، ۳۰۰۰ یورو است.

نمونه‌ی دیگر ارائه شده توسط دولت فرانسه، تویوتا یاریس هیبرید دست دوم مدل ۲۰۱۶ است که قیمتی حدود ۹،۴۰۰ یورو (۱۰،۳۵۰ دلار) دارد. افراد می‌توانند با دریافت کم‌هزینه‌ی ۳،۰۰۰ یورویی (۳،۳۰۰ دلاری) برای خرید این خودروی بنزینی کوچک، تویوتا یاریس را فقط با قیمت ۶،۴۰۰ یورو (۷،۰۰۰ دلار) خریداری کنند و در ادامه هزینه‌های مصرف سوخت خود را سالانه حدود ۴۵۰ یورو (۴۹۵ دلار) کاهش دهند.


منبع :  سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.