شاسی‌بلند الکتریکی آلفارومئو رنگ واقعیت به خود می‌گیرد

شاسی‌بلند الکتریکی آلفارومئو

با بازنشسته شدن هاچبک کامپکت جیولیتا در اواخر سال جاری میلادی، آلفارومئو تنها دو خودروی جیولیا و استلویو را در سبد محصولات خود خواهد داشت.

با این وجود اعضای خانواده‌ی این خودروساز ایتالیایی سال آینده با معرفی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی توناله گسترش خواهد یافت. البته گفته می‌شود یک شاسی‌بلند الکتریکی کوچک نیز از سال 2022 در سبد محصولات آلفارومئو قرار خواهد گرفت. چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم اما احتمال دخیل بودن ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن در شکل‌گیری این خودرو وجود دارد.

شاسی‌بلند الکتریکی آلفارومئو

پژو-سیتروئن اخیراً با استفاده از پلتفرم CMP (EMP1) چندین خودروی الکتریکی از جمله اوپل کورسا e، پژو e-208، دی اس 3 کراس بک، پژو e-2008 و… را تولید کرده است.

پژو-سیتروئن اخیراً با استفاده از پلتفرم CMP (EMP1)شاسی‌بلند الکتریکی آلفارومئو خودروی الکتریکی

بنابراین به احتمال زیاد شاسی‌بلند الکتریکی آلفارومئو از همین معماری استفاده خواهد کرد هرچند مشخصات دقیق قوای محرکه آن مشخص نیست. محصولات پژو-سیتروئن دارای یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 134 اسبی و باتری 50 کیلووات ساعتی هستند. به منظور ایجاد فاصله‌ای مناسب با سایر محصولات، شاسی‌بلند آلفارومئو پرفورمنس بهتری خواهد داشت.

شاسی‌بلند الکتریکی آلفارومئو شاید دارای صدای مصنوعی باشد تا رانندگان لحظات هیجان‌انگیز بیشتری را تجربه کنند. سخنگوی این خودروساز ایتالیایی به اتوکار گفته است:

ایده‌ی ما ایجاد صدای غیرواقعی به منظور شبیه‌سازی صدای پیشرانه درون‌سوز نیست زیرا ما در آلفارومئو چیزهای غیرواقعی نخواهیم داشت. هدف ما ایجاد صدایی خاص برای ایجاد احساس در راننده است. مزیت خودروهای الکتریکی سکوت آناست اما احتمال وجود یک حالت خاص در خودرو وجود دارد.

آلفارومئو دو سال پیش خبر از تولید خودروهای اسپورتی همچون GTV و 8C را دارد اما این برنامه‌ها لغو شد هرچند احتمال تولید آن‌ها در صورت بهبود وضعیت کمپانی وجود دارد. البته باید گفت فروش آلفارومئو در اروپا با افت بیش از 50 درصدی در سال پیش روبرو شد.


منبع : سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.