تسلا گیگافکتوری بعدی خود در آستین تگزاس خواهد ساخت

تسلا گیگافکتوری

کارخانه جدید تسلا در آستین تگزاس

ایلان ماسک ضمن اعلام سودآوری این شرکت در گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال جاری، از احداث گیگافکتوری جدید تسلا در آستین تگزاس در آینده خبر داد.

تسلا و ایلان ماسک در طی روزهای اخیر منتهی به اعلام گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ درآمد قابل توجهی داشتند. متوسط ارزش بازار تسلا در بازه‌ی شش‌ماهه‌ی گذشته، پس از چهار‌ماه افزایش مداوم ارزش سهام این شرکت به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید. چنین اتفاقی روی کاغذ، باعث اعطای چند میلیارد دلار از دارایی تسلا به ایلان ماسک می‌شود.

ایلان ماسک مدیر شرکت تسلا | خانه هیوندای فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو

تسلا چهارمین ماه سودآوری خود را با درآمد خالص ۱۰۴ میلیون دلار گزارش کرده است که این شرکت را در بالای فهرست بازار S&P 500 و درکنار شرکت‌هایی مانند 3M، آلفابت، فورد و سایر برندهای بزرگ دنیا قرار می‌دهد. علاوه بر این، همان‌طور که بلومبرگ خاطرنشان می‌کند، میانگین ارزش سهام تسلا طی ۶ ماه گذشته، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار است، به این معنی که اکنون ایلان ماسک می‌تواند ۱/۶۹ میلیون سهم اضافی به ارزش ۲/۱ میلیارد دلار با تخفیف از تسلا خریداری کند؛ هرچند که تا پنج سال نمی‌تواند این سهام را به فروش برساند.

تأثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های تسلا

باتوجه‌به تأثیرات گسترده بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، این شرکت مجبور شد برای حفظ درآمدهای خود در سه‌ماهه دوم سال جاری، در برخی بخش‌ها به‌شدت صرفه‌جویی کند. درحالی‌که کارخانه‌های تسلا در آمریکای شمالی تعطیل شدند‌، این شرکت هزاران کارگر را به مرخصی فرستاد و حقوق را تا ۳۰ درصد کاهش داد، اجرای تعهدات قراردادهای خود را به حالت تعلیق درآورد و حتی بررسی عملکرد کارکنان را به تأخیر انداخت تا نیازی به پرداخت پاداش یا افزایش حقوق کارمندان شایسته تا پایان ماه ژوئیه نداشته باشد. در ادامه معلوم شد که این معامله‌ی بسیار بدی برای بسیاری از کارگران است که قبل از برداشته شدن ممنوعیت ماندن اجباری در خانه مجبور به بازگشت سر کار شدند؛ اما این کارها ایلان ماسک را به‌طور درخورتوجهی ثروتمندتر کرد.

بازگشت به کار، قوی تر از قبل

با وجود تعطیلی کارخانه‌ها در نیمه‌ی اول سال جاری، تسلا می‌گوید که کارخانه فریمونت هم‌اکنون به ظرفیت کامل تولید خود برگشته است و قصد دارد امسال ۹۰،۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل اس و مدل ایکس تولید کند و همچنین کل ظرفیت تولید تسلا مدل ۳ و مدل Y را از ۴۰۰،۰۰۰ دستگاه در سال به ۵۰۰ هزار دستگاه افزایش دهد. علاوه بر این، کارخانه شانگهای قرار است ۲۰۰،۰۰۰ دستگاه مدل ۳ دیگر نیز تولید کند. کار احداث و تکمیل کارخانه برلین این شرکت و همچنین دو کارخانه دیگر مستقر در ایالات متحده همچنان در حال انجام است.

ایلان ماسک گفت:

ما بسیار هیجان‌زده هستیم که اعلام کنیم قصد داریم گیگافکتوری بعدی خود را در تگزاس بسازیم؛ این مرکز حدود ۱۵ دقیقه در خارج از آستین و درست درکنار رودخانه کلرادو واقع خواهد شد. ما می‌خواهیم در آنجا مسیری برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری داشته باشیم. این مرکز با وجود پرندگان، درختان، پروانه‌ها و ماهی‌های موجود در رودخانه، اساساً بهشت ​​زیست محیطی است و همچنین ورود به آن برای عموم آزاد خواهد بود.

سایبر تراک تسلا | خانه هیوندای خرید آنلاین لوازم یدکی هیوندای جیلی و دانگ فنگ

انتظار می‌رود کارخانه گیگافکتوری آستین وانت برقی سایبرتراک، کامیون تسلا سمی و مدل ۳ و مدل Y را برای نیمه شرقی آمریکای شمالی تولید کند، درحالی‌که کارخانه کالیفرنیا به‌زودی تولید تسلا رودستر را انجام می‌دهد.


منبع : سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.