ب ام و X2 سری xDrive25e | کوچکترین پلاگین هیبرید باواریایی ها

ب ام و X2 سری xDrive25e

یکی از تغییرات در مدل پلاگین هیبرید ب ام و X2 سری xDrive25e مربوط به سیستم تعلیق می شود که در راستای بهبود استانداردهای ائروداینامیک در مقایسه با نسخه استاندارد اکس2 ارتفاع خودرو 10 میلیمتر کاهش یافته است.

کمپانی  ب ام و  برای طرفداران کراس اوورهای کوچک؛ ب ام و X2 را در کاتالوگ فروش خود قرار داده که البته یک عضو جوان در این خانواده آلمانی محسوب می شود زیرا تولید آن از سال 2017 آغاز شده است.

نسل اول ب ام و X2 با کد اف39 برای نامگذاری داخلی، از اکتبر 2017 تا کنون وارد فاز تولید انبوه شده است. به رغم شباهت هایی که به اکس1 دارد اما به عنوان جایگزینی برای آن مطرح نبوده و هر دو در لیست فروش ب ام و  قرار دارند.

به تازگی تصاویر رسمی از اکس2 اکس درایو25ایی(xDrive25e) منتشر شده که در ادامه مطلب نگاهی به ویژگی های آن خواهیم داشت.

همانطور که از نامگذاری این محصول مشخص است؛ ب ام و X2 سری xDrive25e جدید با یک پیشرانه فناورانه پلاگین هیبرید معرفی شده که مجموع خروجی آن برابر با 217 اسب بخار و گشتاور نیز برابر با 284 پوندفوت است. در این خودرو که مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است؛ موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر نیروی خود را متوجه محور جلو می کند و موتور الکتریکی نیز روی محور عقب سوار شده و چرخ های عقب را به حرکت در می آورد. این تنظیمات اکس2 را طی 6.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رساند و بیشینه سرعت نیز برابر با 195 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

برای بخش الکتریکی پیشرانه از باتری لیتیوم-یون که زیر صندلی های عقب قرار گرفته، استفاده شده و ظرفیت آن برابر با 10 کیلووات ساعت است. این مشخصات می تواند تا 57 کیلومتر به تنهایی خودرو را جابجا می کند. خروجی پیشرانه الکتریکی برابر با 110 اسب بخار است. تجدید شارژ باتری باتوجه به نوع شارژر از 2.4 تا 5 ساعت زمان لازم دارد.

یکی دیگر از تغییرات در مدل پلاگین هیبرید اکس2 مربوط به سیستم تعلیق می شود که در راستای بهبود استانداردهای ائروداینامیک در مقایسه با نسخه استاندارد اکس2 ارتفاع خودرو 10 میلیمتر کاهش یافته است.

کابین اکس2 پلاگین هیبرید همانند سایر محصولات کمپانی آلمانی از طراحی زیبا و جزئیات باکیفیت شکل گرفته که هر مخاطبی را جذب خود می کند. سیستم تهویه هوشمند، هماهنگی با نرم افزار تلفن هوشمند، نمایشگر لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و … در این محصول حاضر هستند.

 


منبع : سایت خودروتک

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.