معرفی رسمی ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی، قوی‌تر و کاراتر…

ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی

نسخه جدیدی از نسل فعلی ب‌ام‌و X5 که کارایی بهتری دارد معرفی شده است. شما را با X5 xDrive45e پلاگین هیبرید آشنا می‌کنیم که با قدرت حدود 400 اسب بخار از نظر پرفورمنس کمبودی ندارد.

معرفی رسمی ب‌ام‌و

پیشرانه استفاده شده در ب‌ام‌و X5

در قلب این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو قرار گرفته است. همکار این نیروگاه درون‌سوز یک پیشرانه الکتریکی است که با یکدیگر قدرت کل 389 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتون متری را تولید می‌کنند. این نیرو از طریق یک گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک به تمامی چرخ ها منتقل می شود.

پیشرانه استفاده شده

خود پیشرانه بنزینی قدرت 282 اسبی داشته درحالی‌که دستیار الکتریکی هم 111 اسب بخار قدرت به این مجموعه اضافه می‌کند. یک باتری 24 کیلووات ساعتی هم برد الکتریکی 48 کیلومتری ایجاد می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو در حالت تمام الکتریکی به 135 کیلومتر در ساعت محدود شده است. درصورتی‌که پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعتی ایجاد خواهد شد.

پیشرانه استفاده شده در ب‌ام‌و X5

مقایسه نسخه جدید از X5 با مدل قبلی xDrive40e

در مقام مقایسه باید گفت این نسخه جدید از X5 از هر نظر بر مدل قبلی xDrive40e برتری دارد. آن مدل از پیشرانه 2 لیتری و باتری کوچک‌تر استفاده کرده و برد الکتریکی 24 کیلومتری داشته است. مدل جدید شتاب و شعاع حرکتی بهتری داشته و رانندگان می‌توانند با فشار یک دکمه سه حالت هیبرید، الکتریک و اسپورت را انتخاب کنند.

مقایسه نسخه جدید از X5 با مدل قبلی xDrive40e

داخل کابین X5 xDrive45e طیف وسیعی از تجهیزات استاندارد دیده می شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از دوربین دید عقب، سانروف پانورامیک، صندلی‌های جلوی برقی و چرمی، چراغ‌های جلوی LED، صفحه‌نمایش 12.3 اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی.

مقایسه نسخه جدید از X5 با مدل قبلی xDrive40e

ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز بخشی از تجهیزات استاندارد این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی هستند. در بحث سیستم‌های دستیار راننده نیز پایش نقاط کور، هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد جلو و عقب و هشدار ترافیک پشتی به چشم می‌خورند. سیستم‌های پیشرفته‌تر همچون کروز کنترل فعال به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.

قیمت پایه ب‌ام‌و X5 xDrive46e 2021 از 65400 دلار شروع می شود.

منبع : سایت پدال


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.