بی ام و M8 کامپتیشن با تیونینگ منهارت رونمایی شد

بی ام و M8

شرکت تیونینگ منهارت در پروژه‌ی جدید خود، سریع‌ترین مدل بی‌ام‌و  به نام بی ام و M8 را تقویت کرده است. بسته‌ی M8 800 قدرت ۸۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱،۰۵۰ نیوتن‌متر را برای بی‌ام‌و M8 کامپتیشن به‌ارمغان می‌آورد.

امروزه، مدل‌های رنگارنگی از بی‌ام‌و در کلاس‌های مختلف می‌بینیم؛ بااین‌‌حال، جای ابرخودرو باواریایی به‌عنوان پرچم‌دار محصولات بی‌ام‌و خالی است. این موضوع بعید است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد؛ چون اخبار حاکی از آن است که خودرو برقی و مفهومی M نکست قرار نیست وارد عرصه‌ی تولید شود. بنابراین، مدل کوپه M8 کامپتیشن از خودرو‌های سری 8 بی‌ام‌و، همچنان سریع‌ترین محصول آن‌ها محسوب می‌شود و تیونینگ منهارت (Manhart) آن را جراحی کرده است.

بسته‌ی ارتقای منهارت با کد M8 800، از موتور ۴/۴ لیتری V8 تویین‌توربو بی‌ام‌و ۸۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۱،۰۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیرون می‌کشد که درمقایسه‌با مدل استاندارد، ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد. درنتیجه این مشخصات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت آن ۲/۶ ثانیه طول می‌کشد که ۰/۶ ثانیه سریع‌تر شده است و از این ‌نظر در ردیف پورشه 911 توربو S قرار می‌گیرد. همچنین، سرعت‌گیری صفر تا دویست کیلومتر‌بر‌ساعت آن نیز ۵/۷ ثانیه است.

بی ام و M8

این تیونر آلمانی علاوه‌بر تقویت پیشرانه، این خودرو کوپه را به کیت بدنه مجهز کرده است. رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی در جلو و عقب خودرو حضور دارند و سامانه‌ی تعلیق آن نیز از نو بازبینی شده و فنر‌‌های قابل‌تنظیم با قابلیت کاهش ارتفاع تا سه سانتی‌متر روی این محصول نصب است. منهارت همچنین سامانه‌ی اگزوز را دست‌کاری کرده و فیلتر آلایندگی بنزین را از روی آن برداشته است تا صدای قدرتمند موتور شنیده شود.

البته با نصب لوله‌های اگزوز جدید بدون مبدل کاتالیست و به‌همراه دریچه‌های قابل‌تنظیم و خروجی‌های چهارتایی صد‌میلی‌متری، صدای خودرو بیشتر شده است. خروجی‌های اگزوز در دو طرح فیبرکربن یا پوشش سرامیکی ارائه می‌شود. داخل کابین تغییرات چندانی دیده نمی‌شود؛ هرچند فرمان خودرو و پدال‌شیفتر‌های آن با طرح فیبرکربن قابل‌سفارش هستند. بی‌ام‌و M8 کامپتیشن با بسته‌ی M8 800 منهارت، سرعت نهایی ۳۱۱ کیلومتر‌بر‌ساعت را ثبت کرده است. سرعت‌گیری این خودرو اسپرت هیجان‌انگیز و صدای اگزوز نیز به‌ جذابیتش افزوده است.

بی ام و M8


منبع : سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.