چند نکته در رابطه با سالم نگه داشتن موتور خودرو و افزایش طول عمر آن

موتور خودرو

موتور خودرو از مهمترین قطعات خودرو است که نگهداری و رسیدگی مرتب به آن ،در افزایش طول عمر و کارائی خودرو تاثیر به سزایی دارد.

در ادامه چند روش که برای بالا بردن عمر مفید موتور خودرو موثر است ،خدمت شما ارائه می شود.

تمیز نگه داشتن موتور خودرو

-پیش از هر چیز برای جلوگیری از ورود کثیفی و آشغال به موتور، مطمئن شوید که باک همیشه تا نصف پر باشد.

-موتور ماشین هم باید هرچند وقت یک بار تمیز شود.

شستن موتور مثل دیگر بخش های ماشین نیست. برای اینکه یک شستشوی اصولی انجام دهید، بهتر است موتور را در حالت بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد قرار ندهید. همچنین برای شستشو از مواد پاک کننده استاندارد استفاده کنید تا لایه روغنی که دور قطعات را پوشانده به درستی پاک شود.

توجه به چراغ های خطر خودرو

بررسی چراغ روغن و آمپر در حقیقت به شما کمک می کند که کمبودهای ماشین را خیلی زودتر از آنکه به مرحله هشدار نزدیک شود رفع کنید. استفاده از روغن مناسب و اطمینان از نحوه صحیح روغن سوزی سلامت موتور را تا حد زیادی تضمین می کند.

مخزن روغن همیشه باید پر باشد ، حتی روغن کثیف بهتر از روغن کم است. هرگز خودرو خود را با روغن کم حرکت ندهید. اگر موتور بیش از اندازه روغن کم کرده است تا پیش از تعویض روغن آن را روشن نکنید.

سوخت مناسب، راز ساده نگهداری از خودرو

سوخت با کیفیت می تواند کیفیت موتور اتومبیل شما را تا حد زیادی تضمین کند. دلیل این اهمیت آن است که بنزین هایی با کیفیت پایین، باعث ایجاد رسوب های روغنی بیشتری می شوند. هرچه سوخت مناسب تر باشد رسوب ایجاد شده کمتر است. استفاده از بعضی از مکمل های بنزین نیز با توجه به مدل ماشین و نوع سوخت می تواند در فرآیند سالم نگه داشتن موتور خودرو موثر باشد.

تعویض قطعات مصرفی

شمع‌ها را تعویض کنید. شمع‌ها همواره باید سالم و تمیز باشند، چرا که به روشن شدن سریع موتور و مصرف بهینه سوخت کمک می‌کنند. وجود شمع‌های کثیف باعث مصرف بنزین بیشتری می‌شود و استارت زدن را هم دشوار می‌کند.

اطمینان حاصل کنید هوای کافی به موتور می‌رسد و برای این امر فیلتر هوا را مرتب چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

جلوگیری از داغ شدن موتور خودرو

اجازه ندهید موتور داغ کند. اگر موتور بیش از حد داغ کرده است سیستم خنک کننده را چک کنید و مطمئن شوید که درست کار می‌کند. گاهی لازم است تا خنک شدن هوای روز صبر کنید و سپس خودرو را روشن نمایید. بعضی موتورها در اوج گرمای روز طاقت نمی‌آورند و دمای عصر برایشان مناسب‌تر است.

هرگز از موتور بیش از اندازه کار نکشید. بگذارید موتور در وضعیت مطلوب کار کند. هرچه کارکرد موتور سخت‌تر باشد شما بیشتر به یک موتور جدید نیاز پیدا می‌کنید.

 


برای خرید قطعات موتوری خودرو از سایت خانه هیوندای اینجا را کلیک کنید


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.