ورود نخستین خودرو ساخت ترکیه به بازار در سال 2022 + عکس

خودرو ساخت ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت خودرو ساخت ترکیه تا سال 2022 آماده ورود به بازار خواهد شد.

اردوغان این خبر را شامگاه شنبه 28 تیرماه در جریان مراسم احداث نخستین کارخانه تولید خودرو در نزدیکی شهر ساحلی بورسا اعلام کرد. وی گفت: «ما قصد داریم ساخت کارخانه را در ۱۸ ماه به پایان برسانیم تا نخستین وسیله نقلیه‌مان طی سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ از خط تولید بیرون آید.»

آن گونه که رئیس جمهوری ترکیه گفته نخستین خودرو داخلی این کشور در عین حال نخستین و تنها خودرو شاسی‌بلند تمام برقی ساخت اروپا خواهد بود. رجب طیب اردوغان همچنین ساخت این خودرو به عنوان یک پروژه بزرگ در شرایط بحران کرونا را برای کشورش «غرورآفرین» توصیف کرد. وی گفت که اجرای این طرح یک «گام تاریخی» برای تحقق رؤیای ۶۰ ساله تولید خودرو بومی در ترکیه خواهد بود.

میزان استقبال مردم از این طرح

اردوغان با یادآوری برخی انتقادهای داخلی از طرح تولید خودرو بومی در ترکیه گفت که با این حال ۹۵ درصد از مردم این کشور از این طرح استقبال کرده‌اند.

به گفته گرکان کاراکاش، مدیر عامل شرکت توگ که قرار است نخستین خودروساز ترکیه باشد، گفت اولین کارخانه بومی خودرو چیزی بیش از یک کارخانه اتومبیل نخواهد بود و ظرفیت تولید ۱۷۵ هزار دستگاه در سال را خواهد داشت. وی افزود: «این کارخانه تا سال ۲۰۳۰ سالانه یک میلیون دستگاه خودرو در پنج مدل مختلف تولید خواهد کرد.»

شرکت توگ که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، متشکل از ۵ گروه عضو شامل گروه آناتولی، بی‌ام‌سی، گروه کاک KOK، شرکت ترک‌سل و هولدینگ زورلو است.

اردوغان در تاریخ ۷ دی ۹۸ در مراسمی از نخستین خودروی ملی ترکیه که «توگ» نام دارد رونمایی کرد. ماشین رونمایی شده یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی است.

دولت ترکیه علاوه بر معافیت‌های مالیاتی به شرکت توگ، خرید سالانه ۳۵ هزار دستگاه از محصولات کارخانه را تضمین کرده‌ است.

 

منبع : سایت Car.ir


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.