هیوندای از پرتو فرابنفش برای ضدعفونی کابین خودرو استفاده می‌کند

ضدعفونی کابین خودرو

درحالی‌که تمام کشورهای جهان با بحران ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، هیوندای از توانایی پرتو فرابنفش برای ازبین‌بردن ویروس‌ها در داخل کابین خودرو استفاده می‌کند.

توانایی پرتو فرابنفش (UV) در ازبین‌بردن ویروس‌ها، این فناوری را در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار داده است. گروه خودروسازی هیوندای موتور اعلام کرد که در حال بررسی و تحقیق درباره کاربردپذیری ایده‌ی استفاده از پرتو فرابنفش برای ضدعفونی کردن فضای داخل کابین خودرو است تا این پرتو را به سلاحی در برابر گسترش بیماری‌ها تبدیل کند.

ویروس کرونا

هیوندای در وب‌سایت خود نوشت که «گروه خودروسازی هیوندای موتور به‌دنبال استفاده از فناوری گندزدایی (سترون‌سازی) پرتو فرابنفش در خودروهای خود است». این پست وبلاگی ادامه می‌دهد که «گروه هیوندای موتور قصد دارد چراغ داخل کابین تولید کند که دارای قابلیت گندزدایی نیز باشد. استفاده از دستگاهی نصب‌شده در سقف خودرو ایده‌آل است زیرا به‌طور هم‌زمان می‌تواند صندلی‌ها، داشبورد، کف‌پوش‌ها و غربیلک فرمان را ضدعفونی کند. علاوه بر استفاده از پرتو فرابنفش برای ضدعفونی کردن سطوح، گروه هیوندای موتور در حال انجام تحقیقات برای استفاده از پرتو فرابنفش برای ازبین‌بردن عوامل بیماری‌زای موجود در هوا است».

با این وجود، پرتو فرابنفش برای پوست انسان خطرناک است، بنابراین از این قابلیت فقط در مواردی استفاده می‌شود که هیچ کسی در داخل خودرو نباشد.

طبق مقاله‌ی اخیر نشریه نیویورک تایمز درباره‌ی این موضوع، شیوه‌ی استفاده از دستگاه‌های نصب‌شدنی تولیدکننده‌ی پرتو فرابنفش برای کاهش عوامل بیماری‌زا حداقل به دهه ۱۹۳۰ میلادی باز می‌گردد؛ زمانی‌که این دستگاه‌ها در ساختمان‌های مدارس فیلادلفیا با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، پرتو فرابنفش به‌عنوان ضدعفونی‌کننده‌ی سطحی برای قطارهای مترو و اتاق عمل بیمارستان در بین سایر مناطق عمومی استفاده می‌شود.

هیوندای زمان‌بندی مشخصی را برای استفاده از این فناوری در خودروهای خود اعلام نکرده است.


منبع: سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.