نگاهی به آمار فروش کیا سه ‌ماهه اول و شیوع گسترده ویروس کرونا

آمار فروش کیا

آمار فروش کیا طی سالیان اخیر رشد پایداری را تجربه کرده و محصولات قوی این برند همچون کیا استینگر به جنگ خودروسازانی همچون آئودی و ب‌ام‌و هم رفته‌اند؛ اما با شروع سال 2020 و شیوع گسترده ویروس کرونا شاهد نوسانات شدیدی در دنیای خودرو بودیم. البته آمار فروش کیا سه‌ماهه اول سال 2020 منتشر شده و علیرغم وضعیتی که وجود داشته کیا در یک جبهه پیروز شده است. درآمد این خودروساز کره‌ای طی سه‌ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد 17.1 درصدی داشته و بخشی از این بهبود عملکرد به عرضه محصولاتی همچون سلتوس و تلوراید مربوط می‌شود.

البته فروش این شرکت طی سه‌ماهه اول 2020 به 648,685 درصد کاهش یافته که نسبت به فروش 661,355 دستگاهی مدت مشابه سال پیش افت 2.6 درصدی را نشان می دهد؛ اما علیرغم بهبود درآمدها، سود عملیاتی کیا افت 25.2 درصدی داشته و حتی وضعیت سود خالص این شرکت بدتر بوده و افت 59 درصدی را نشان می دهد.

شاید در ماه‌های آتی خبرهای بد دیگری هم منتشر شود زیرا گسترش کووید 19 تأثیر کاملی روی آمار فروش سه‌ماهه دوم امسال خواهد داشت. اگرچه به نظر می‌رسد بازار خودروی چین احیا شده اما باقی نقاط جهان در قرنطینه به سر می‌برد و خودروسازان زیادی تولید خود را متوقف کرده و بازگشایی کارخانه‌ها نیز به تعویق افتاده است.

کیا اما به تمرکز بیشتر خود روی شاسی بلندها ادامه خواهد داد. سلتوس و تلوراید قبلاً موفقیت‌های زیادی داشته‌اند و حتی تلوراید عنوان خودروی سال جهان را کسب کرده است. علاوه بر تمرکز روی محصولاتی خاص، استراتژی بازاریابی جدید این برند نیز تمرکز بیشتری روی مصرف‌کنندگان خواهد داشت.

کیا همچنین می‌خواهد تا سال 2025 تعداد 11 خودروی الکتریکی جدید معرفی کرده و تا همان زمان سود عملیاتی خود را تا 6 درصد افزایش دهد.


منبع: سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.