معرفی باتری جدید شرکت CATL با طول عمر 2 میلیون کیلومتری!

باتری جدید شرکت CATL

به تازگی شرکت CATL باتری پیشرفته‌تری را معرفی کرده است. بزرگ‌ترین تولید کننده باتری در جهان اعلام کرده آماده‌ی فروش باتری‌هایی با طول عمر 16 سال و 2 میلیون کیلومتر است.

معرفی باتری جدید  شرکت CATL

بلومبرگ این اطلاعات را از مؤسس و مدیرعامل شرکت CATL زنگ یوکان دریافت کرده است. او می‌گوید CATL آماده فروش این باتری‌های جدید به هر خودروسازی است. قیمت این باتری‌ها نیز 10 درصد بیشتر از قیمت باتری‌های کنونی اعلام شده است.

متأسفانه بلومبرگ خیلی وارد جزئیات این تکنولوژی جدید در باتری‌های CATL نشده و تنها گفته شده که تسلا و جنرال موتورز هم قول تولید باتری مشابهی را داده‌اند.

معرفی باتری جدید  شرکت CATL

همکاری CATL و تسلا در تولید باتری ها

قبلاً گفته شده که CATL و تسلا با یکدیگر برای تولید باتری‌های عاری از کبالت که می‌توانند 1.6 میلیون کیلومتر دوام بیاورند همکاری می‌کنند. بخش اول این خبر درست بوده زیرا CATL سلول‌های پریزماتیک LFP تسلا را پشتیبانی می‌کند؛ اما به نظر نمی‌رسد که بخش دوم خبر خیلی صحیح باشد زیرا تسلا به دنبال تولید باتری‌های خود است.

اگر CATL بخواهد این باتری 2 میلیون کیلومتری خود را به هر خودروسازی بفروشد بنابراین این باتری به تسلا تعلق نخواهد داشت. گفته می‌شود باتری تسلا به نوعی انحصاری خواهد بود و این امر باعث خواهد شد محصولات تسلا از نظر قابلیت دوام برتر باشند.

در حال حاضر بیشترین گارانتی باتری‌های تسلا 241000 کیلومتر یا 8 سال است که برای مدل S و مدل X ارائه می‌شود؛ اما باتری جدید CATL از نظر میزان برد حرکتی 8.2 برابر بهتر از تسلا عمل می‌کند.

 

منبع : سایت پدال


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.