مروری برچند مدل پیکاپ‌ که سال 2021 و بعدازآن خواهیم دید

خودروی مدل پیکاپ‌

خودروی مدل پیکاپ‌ پرفروش‌ترین خودروها در بازار ایالات‌متحده هستند و این وضعیت احتمالاً به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ اما مطمئناً پیکاپ‌های آینده با نمونه‌های امروزی تفاوت خواهند داشت زیرا از پیکاپ‌های الکتریکی با قدرت هیولایی و آلایندگی صفر گرفته تا پیکاپ‌های کوچکی با ساختار یکپارچه، همگی برای ورود به بازار صف‌کشیده‌اند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب مروری داشته باشیم بر پیکاپ‌هایی که در سال 2021 و بعدازآن در بازار خواهیم دید.

مدل پیکاپ‌ تسلا سایبرتراک

مدل پیکاپ‌ تسلا سایبرتراک

تسلا استایل یک بمب‌افکن رادار گریز را روی مدل پیکاپ‌ خود پیاده کرده است. ورق‌های بدنهٔ این مدل پیکاپ‌که از فولاد ضدزنگ 3 میلی‌متری ساخته شده، بجای اینکه مثل پیکاپ‌های سنتی خم شود، فقط تا شده است. شاسی سایبرتراک که طولی به‌اندازهٔ فورد F150 دارد، در جلو و عقب از صندوق بار برخوردار است و فضای بار 2 متری را هم ارائه می‌کند. در داخل پیکاپ الکتریکی تسلا دو صندلی نیمکتی با ظرفیت حمل شش نفر تعبیه شده است. به گفتهٔ تسلا، این پیکاپ‌ هنگام تجهیز به پکیج باطری‌های جدید می‌تواند با هر بار شارژ تا 800 کیلومتر را طی کند. سایبرتراک با سه قوای محرکهٔ مختلف شامل تک موتورهٔ محرک عقب، دو موتورهٔ چهارچرخ محرک و سه موتورهٔ چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد که همگی از مدل S قرض گرفته شده‌اند و قوی‌ترین آن‌ها یعنی نمونهٔ سه موتوره، 800 اسب بخار قدرت و 1355 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

زمان عرضه: اوایل 2022

قیمت: بین 39,900 تا 69,900 دلار

جی‌ام‌سی هامر EV

مدل پیکاپ‌ جی‌ام‌سی هامر EV

جنرال موتورز قصد دارد نام هامر را با یک مدل پیکاپ‌ فول سایز برای برند جی‌ام‌سی بازگرداند. این پیکاپ، هامر SUT نام خواهد داشت و به دنبال آن یک SUV الکتریکی هم ارائه خواهد شد که بر اساس نسخهٔ پیکاپ ساخته می‌شود. هردو مدل جدید هامر مثل ساخته‌های قبلی این شرکت استایلی جعبه‌ای شکل با اوورهنگ‌های کوتاه و شیشهٔ جلوی عمودی خواهند داشت و در دو نسخهٔ فاصلهٔ محوری کوتاه و کشیده با سیستم تعلیق بادی مستقل قابل تنظیم، تایرهای آفرود غول‌پیکر و سقف تارگای قابل برداشتن (که می‌توان آن‌را در صندوق بار جلو قرار داد) عرضه خواهند شد. این دو ماشین روی پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی جنرال موتورز بنام BEV3 ساخته و با حداکثر سه موتور و باطری‌های شارژ سریع اولتیوم که در کف خودرو قرار می‌گیرند ارائه خواهند شد. قوی‌ترین قوای محرکهٔ هامر 1000 اسب بخار قدرت و 15600 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

زمان عرضه: پاییز 2021

قیمت: حدود 70 هزار دلار

رم داکوتا

مدل پیکاپ‌ رم داکوتا

تصمیم دوج به بازگرداندن مدل پیکاپ‌ میان سایز داکوتا پس از یک دهه تا حد زیادی به خاطر استقبال مثبت از شورلت کلرادو، بازگشت فورد رنجر و ادامۀ موفقیت تویوتا تاکوما است. داکوتای جدید به‌احتمال‌زیاد از نسخهٔ کوچک‌شدهٔ زبان طراحی رم 1500 استفاده خواهد کرد و در داخل هم با یک نمایشگر لمسی بزرگ تبلت مانند، طراحی مشابهی با برادر بزرگ‌تر خود خواهد داشت. انتظار می‌رود این پیکاپ میان سایز جدید با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی و همین‌طور هیبریدی خفیف به بازار عرضه شود. به‌احتمال‌زیاد، یکی از موتورهای داکوتا موتور 3.6 لیتری V6 پنتااستار مشترک با جیپ گلادیاتور و رم 1500 خواهد بود.

زمان عرضه: 2021

قیمت: حدود 21 تا 45 هزار دلار

مدل پیکاپ‌ فورد F150

‌ فورد F150

به‌زودی یعنی حدود دو هفتهٔ دیگر رسماً نسل جدید فورد F150 رونمایی خواهد شد. تغییرات ظاهری این نسل کاملاً ساده، جزئی و محافظه‌کارانه هستند تا جایی که غیر از چراغ‌ها و سپرهای جدید، کل بدنه اساساً با نسل کنونی یکسان است اما زیر پوست F150 جدید تغییرات بزرگی رخ داده است. نسل جدید پیکاپ محبوب فورد روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده که از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی پشتیبانی می‌کند. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این پیکاپ از یک موتور 3.5 لیتری V6 بنزینی به همراه موتورهای الکتریکی تشکیل می‌شود و نسخهٔ تمام الکتریکی آن‌هم در سال 2022 به بازار خواهد آمد؛ اما غیرازاین، ارائهٔ همهٔ موتورهای کنونی هم ادامه خواهد یافت که البته انتظار می‌رود با به‌روزرسانی موتور V6 دیزلی و V8 بنزینی همراه باشد. انتقال نیروی موتورها هم توسط همان گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک کنونی صورت خواهد گرفت. F150 جدید در داخل هم از صفحه آمپر تمام دیجیتالی و یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار خواهد بود.

زمان عرضه: اواخر 2020

قیمت: بین 30 تا 70 هزار دلار

فورد کورییر/ماوریک

فورد کورییر/ماوریک

فورد قصد اضافه کردن یک پیکاپ‌ کامپکت یکپارچه را به سبد محصولات خود دارد که بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک‌های فی‌یستا و فوکوس ساخته خواهد که دیگر در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شوند. فعلاً نام رسمی این پیکاپ جدید مشخص نیست اما شایعاتی به نام کورییر (Courier به معنای پیک) برای آن اشاره داشته‌اند.

این نامی بود که فورد در دههٔ 70 برای نسخهٔ ری‌بج شدهٔ پیکاپ مزدا استفاده می‌کرد. همچنین احتمالاتی هم مبنی بر احیای نام ماوریک برای این پیکاپ جدید مطرح شده است. این نام هم در دههٔ 70 مورداستفاده قرار می‌گرفت اما برای یک کوپهٔ کامپکت. درهرحال، پیکاپ کامپکت فورد هر نامی که داشته باشد، شکافی که با لغو برنامهٔ عرضهٔ کراس هاچ‌بک فوکوس اکتیو در ایالات‌متحده در سبد محصولات فورد ایجاد شد را پُر خواهد کرد. انتظار می‌رود طراحی ظاهری کوریر/ماوریک الهاماتی از نسل آیندهٔ رنجر و همین‌طور برانکو بگیرد. پیشرانه‌های این پیکاپ کامپکت نیز به‌احتمال‌زیاد نمونه‌های چهار سیلندر و حتی سه سیلندر توربوشارژ اکوبوست فورد خواهند بود.

زمان عرضه: 2021

قیمت: حدود 20 هزار دلار


منبع : سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.