قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار+جدول

خودرو‌های تولید داخل

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار ایران شتاب گرفته است و حتی برخی محصولاتی که قرار بود جایگزین خودروهای ارزان قیمت در بازار شود هم اکنون جز گرانترین محصولات بازار به حساب می آید.

رصد بازار خودروهای داخلی نشان دهنده آن است که خودروهای خانواده رنو در ماههای اخیر رشد قیمت بسیاری را تجربه کرده اند، خودروهایی که در دنیا در میان خودروهای ارزان قیمت قرار دارند و غالبا اقشار با درآمد متوسط اقدام به خرید آنها می کنند، البته این خودروها قرار بود در بازار ایران نیز در رده خودروهای ارزان قیمت در بازار عرضه شوند، ‌اما دلایل مختلف از جمله افزایش نرخ ارز، تحریم و نبود تنوع در بازار خودرو موجب شد تا این خودروها در حال حاضر در میان خودروهای گران قیمت در بازار خرید فروش شوند.

برای نمونه در روزهای اولیه ورود ال 90 به بازار خودرویی کشور،‌ مدیران ایران خودرو از آن به عنوان جانشینی برای پیکان نام می‌بردند و قیمت اعلامی آن در سال‌های نخست، بسته به مدل تولیدی، مابین 9 الی 14 میلیون تومان بود. اما این خودرو هم اکنون در بازار از بسیاری خودروها گران تر است. خودرویی که در سال اول ورود  نتوانست آمار فروش بسیار بالایی را به خود اختصاص دهد زیرا اغلب مشتریان بر این باور بودند که دارای ظاهری قدیمی و بدون هیچگونه طرح خاصی بوده و هنگام رانندگی با آن، دید راننده به خیابان و بخش عقب خودرو، بسیار کم است اکنون بیش از 300 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت+خودرو+7+مهر1399

قیمت ال-90 در بازار؛ 323 تا 530 میلیون تومان

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در حال حاضر ال-90 مدل دنده ای در بازار قیمتی در حدود 323 میلیون و 500 هزار تومان معامله می شود و مدل اتومات این خودرو نیز حدود 530 میلیون تومان در بازار قیمت دارد، البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به افت تولید مدل های مختلف ال- 90 در بازار قیمت گذاری این محصولات به صورت سلقیه ای تعیین می شود و نرخ کارشناسی برای آن وجود ندارد.

قیمت استپ وی در بازار 499 تا 575 میلیون تومان

اما استپ وی یکی دیگر از محصولات ال- 90 از خانواده رنو نیز در حال حاضر با قیمتی حدود 499 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود مدل اتومات این خودرو حدود 5 میلیون گران تر از مدل دنده ای این خودرو در بازار 575 میلیون تومان معامله می شود.

ساندرو اتومات موجود نیست

اما ساندرو دیگر مدل تولیدی روی پلت فرم ال- 90 نیز در بازار 489 میلیون تومان معامله می شود و مدل اتومات این خودرو در حال حاضر در بازار موجود نیست، اما با توجه به قیمت سایر مدل های دنده اتومات می توان گفت این خودرو نیز  در حدود 550 میلیون در بازار قیمت خورده است.

دنا در بازار 298 تا 379 میلیون تومان

اما از مدل های رنو که خارج شویم در حال حاضر دنا دنده ای در بازار قیمتی در 298 میلیون و 800 تومان ارزش گذاری شده و مدل پلاس این خودرو نیز در بازار 379 میلیون و 900 هزارتومان در بازار معامله می شود.

 

منبع : اقتصاد نیوز


محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.