توبیاس مورس جایگزین اندی پالمر در استون مارتین خواهد شد

توبیاس مورس

در پی کاهش ارزش سهام استون مارتین طی ماه‌های گذشته و تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا، اندی پالمر از مدیرعاملی استون مارتین اخراج می‌شود و توبیاس مورس جایگزین او خواهد شد.

اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین به‌زودی اخراج می‌شود؛ زیرا قیمت سهام این خودروساز انگلیسی همچنان در حال کاهش است. اخراج اندی پالمر، روز سه‌شنبه به‌عنوان بخشی از تغییرات جدی استون مارتین به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. به گزارش گاردین، توبیاس مورس، مدیرعامل فعلی مرسدس-AMG جایگزین اندی پالمر می‌شود.

پالمر از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیرعامل استون مارتین مشغول به خدمت بوده است و پیش از این دارای سابقه‌ی مدیریتی طولانی مدت در نیسان و اینفینیتی بود. او در عرضه‌ی شاسی‌بلند DBX و همچنین ناوگان آینده ابرخودروها و خودروهای سوپراسپرت پیشرانه وسط  شامل مدل‌های والکری، والهالا و ونکوئیش نقش موثری داشته است. با وجود این خدمات، ارزش سهام شرکت  از زمان مجمع عمومی این شرکت در اکتبر سال ۲۰۱۸ سقوط کرد و ارزش بازار این شرکت از حدود ۴ میلیارد پوند (۴/۸۷ میلیارد دلار) به ۵۶۲ میلیون پوند (۶۸۴ میلیون دلار) در روز جمعه رسید.

 

Aston Martin Andy Palmer / استون مارتین اندی پالمر

استون مارتین در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که به دلیل تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا، خسارت‌های این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۱۱۹ میلیون پوند (۱۴۴ میلیون دلار) رسیده است. این شرکت در سه‌ماهه اول سال گذشته فقط ۵۷۸ دستگاه خودرو به نمایندگی‌ها فروخت که ۴۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ دارد. در بیانیه‌ی صادرشده در روز یک‌شنبه، سخنگوی استون مارتین تأیید کرد که این شرکت در حال بررسی تیم مدیریتی خود است و در صورت لزوم، اعلامیه دیگری منتشر می‌شود.

توبیاس مورس از اواخر سال ۲۰۱۳ مدیرعامل مرسدس-AMG بوده است و بر تنوع بخشیدن به سبد محصولات این برند و عرضه‌ی ابرخودرو هیبریدی مرسدس-AMG وان مجهز به سیستم محرکه خودروهای فرمول یک نظارت دارد.

 

Aston Martin Andy Palmer / استون مارتین اندی پالمر

جایگزینی پالمر با مورس، اولین تغییر عمده مدیریتی از زمان ورود لارنس استرول، سرمایه‌گذار کانادایی به این شرکت در اوایل سال جاری میلادی است. تغییر مدیرعامل، به‌عنوان اقدامات استرول در این شرکت برای کمک به حفظ و افزایش ثروت خود ارزیابی می‌شود.

لارنس استرول به جمع‌آوری کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران برای کمک به تأمین سرمایه مورد نیاز استون مارتین کمک کرده و همچنین توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس AMG پتروناس را متقاعد کرده است که بخش کوچکی از سهام این شرکت را دراختیار بگیرد. میلیاردر مشهور کانادایی، علاوه‌بر خرید ۱۶/۷ درصد از سهام استون مارتین، تیم فرمول یک ریسینگ پوینت را در سال ۲۰۲۱ با نام استون مارتین وارد مسابقات خواهد کرد. از زمان اعلام این خبر، لارنس استرول چند بار درباره‌ی عزم خود برای موفقیت در سرمایه‌گذاری روی استون مارتین صحبت کرده است.

Aston Martin / استون مارتین

استرول در سخنرانی ماه آوریل خود گفت:

آرمان ما برای این شرکت روشن و واضح است و فقط با عزم ما برای موفقیت مطابقت دارد. مسائل حقوقی و سرمایه‌گذاری من و شرکایم در کنسرسیوم، امنیت مالی و اعتماد به نفس ما را در این تجارت تحت تأثیر قرار داده است.


منبع : سایت Car.ir

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.