تسلا از ریوین به‌دلیل سرقت اطلاعات شکایت کرد

ریوین

تسلا از ریوین به اتهام سرقت اطلاعات با استفاده از کارمندان سابق این شرکت برای به دست آوردن جزئیات محرمانه و اختصاصی تجاری شکایت کرد.

تسلا در تلاش است تا از رقیب تازه‌وارد خود یعنی ریوین (Rivian) به دلیل کسب اطلاعات سری، محرمانه و اختصاصی این شرکت از کارمندان تازه استخدام‌شده شکایت کند. در شکایتی که به دادگاه عالی کالیفرنیا ارائه شده است، تسلا ادعا می‌کند که ریوین تعداد زیادی از کارمندان این شرکت را به استخدام خود در می‌آورد و آنان را ترغیب می‌کند تا اطلاعات محرمانه‌ای را که می‌تواند باعث ایجاد مزیت رقابتی برای ریوین شود، به‌همراه خود بیاورند.

هر دو شرکت در منطقه سن خوزه کالیفرنیا دارای مراکز عملیاتی هستند و گرچه ریوین هنوز شاسی‌بلندهای برقی R1T و R1S را به بازار عرضه نکرده است، اما به دلیل دریافت سرمایه‌گذاری قابل‌توجه از سوی شرکت‌های ثالث از جمله فورد، آمازون و سایر گروه‌های سرمایه‌گذاری مختلف، به‌عنوان رقیب اصلی تسلا به حساب می‌آید.

در اوایل ماه جاری، ریوین به ارزش تقریبی ۶ میلیارد دلار دست یافت؛ درحالی‌که تقریبا در همان زمان، ارزش بازار تسلا به بیش از ۲۱۰ میلیارد دلار (۱۶۵ میلیارد پوند) رسید که ارزش آن از تویوتا فراتر رفت و درنتیجه ارزشمندترین خودروساز جهان شد.

تسلا در شکایت خود ادعا می‌کند که «اگر کار منصفانه انجام شود»، استخدام کارمندان می‌تواند «رفتار مشروع رقابتی» از طرف ریوین تلقی شود، اما ریوین یکی از کارگران تسلا را ترغیب به نقض تعهدات عدم افشاگری و آوردن اطلاعات محرمانه برای شغل جدید خود در ریوین کرده است.

ادعاهای تسلا درباره هدف از طرح شکایت سرقت اطلاعات

تسلا ادعا می‌کند که برای دانستن اطلاعات به‌اشتراک گذاشته شده با ریوین توسط سه کارمند سابق دیگر، دو نفر از آن‌ها توسط «بازپرسان» تسلا مورد سؤال قرار گرفتند، اما آن‌ها این ادعاها را رد کردند. تسلا ادعا می‌کند که هدف از طرح این شکایت، جبران «سوء استفاده از اطلاعات سری، محرمانه و اختصاصی تجاری» است. هنوز مبلغی برای هرگونه خسارت ادعایی تسلا مشخص نیست. تسلا خواستار شد تا مسئولان ریوین در دادگاه محاکمه شوند.

بااین‌حال، مسئولان ریوین به‌شدت ادعاهای مطرح شده را رد می‌کنند. در بیانیه‌ای که ریوین توسط بلومبرگ منتشر کرده، آمده است «همه‌ی كارمندان باید تأیید كنند كه مالکیت معنوی كارفرمایان سابق را در سیستم‌های ریوین فاش نمی‌كنند و مورد استفاده قرار نمی‌دهند».

در بیانیه‌ی این شرکت همچنین آمده است:

ریوین از تیم‌های قدرتمند و مأموریت‌محور تشکیل شده و الگو و فناوری کسب‌وکار ما مبتنی بر سال‌ها مهندسی، طراحی و توسعه استراتژی است. این امر به همکاری و دانش هزاران کارمند از فضاهای فناوری و خودرو نیاز دارد.

خودروهای الکتریکی ریوین R1T و R1S قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۱ وارد بازار شوند و این شرکت قول داده که محصولاتش دارای ظرفیت پیمایش حدود ۶۵۰ کیلومتر، عملکرد چشم‌گیر در داخل و خارج از جاده و برخی راه‌حل‌های ذخیره‌سازی نوآورانه باشند. سال گذشته، غول خرید اینترنتی آمازون ۱۰۰،۰۰۰ دستگاه ون برقی ریوین را سفارش داد که اولین مورد آن سال آینده وارد مرحله‌ی خدمات‌دهی خواهد شد.


منبع : سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.