بهترین وضعیت نشستن پشت فرمان چگونه است؟

بهترین وضعیت نشستن پشت فرمان

جگوار ویدئویی مفید درباره‌ی بهترین وضعیت نشستن موقع رانندگی منتشر کرده است. موقعیت رانندگی مناسب برای راننده نه تنها روی ارگونومی تأکید داشته بلکه باعث بهبود ایمنی و کنترل راننده روی خودرو نیز می‌شود.

این خودروساز بریتانیایی با مدیر پزشکی ارشد شرکت یعنی دکتر استیو ایلی اقدام به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی بهترین موقعیت نشستن پشت فرمان کرده است.

اولین نکته‌ی ذکر شده در عین اینکه نکته‌ای ابتدایی است اما باعث سورپرایز ما شده است. اشیای داخل جیب‌های خودتان را کنار بگذارید زیرا وضعیت نشستن موقع رانندگی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این مشکل بزرگی نیست زیرا اکثر خودروهای مدرن دارای فضاهای ذخیره‌ای بزرگ و گوناگون برای قرار دادن وسایل شخصی هستند.

دومین نکته اطمینان حاصل کردن از این نکته است که پشتتان تا آخرین حد ممکن به صندلی چسبیده باشد. البته در این حالت باید کمر شما حالت سرراست و عمود بر شاسی خودرو داشته باشد و کل کمرتان صندلی را لمس کند. همچنین سرتان نیز باید تا حدی با پشت‌سری‌ها در تماس باشد.

زانوها و بازوهای راننده نیز باید کمی خم شوند تا کنترل مناسب روی پدال و غربیلک فرمان ایجاد شود. زمانی که فرمان را می‌چرخانید شانه‌ها هنوز هم باید پشت صندلی را لمس کند.

 


منبع : سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.