ارتقای رنو آرکانا برای عرضه به بازار کره جنوبی

ارتقای رنو آرکانا

شرکت رنو سامسونگ موتورز که شریک تجاری گروه خودروسازی رنو در کره جنوبی است خودرو رنو آرکانا را برای بازار این کشور با نام رنو سامسونگ ایکس ام ۳ عرضه کند.

رنو در نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو از یک محصول جدید رونمایی کرد. این محصول که رنو آرکانا نام داشت و خودرویی در کلاس کراس اوورهای کوپه بود. نوع طراحی این خودرو و منحنی‌ها به کار گرفته شده در طراحی خودرو حالت اسپورت و جذابی به آن داده است. انحنای به کار رفته بر روی سقف خودرو حس یک خودروی کوپه را منتقل می‌کند و این در حالی است که بدنه عضلانی و بلند آن یادآور خودروهای شاسی بلند است.

مهندسین طراح رنو در این محصول جدید از زبان طراحی جدید رنو که در محصولاتی همچون رنو کولیوس، رنو مگان و رنو تالیسمان نیز استفاده شده است بهره برده‌ اند. طراحی چراغ‌ های جلو با فرم حرف C، چراغ‌ های بزرگ LED جلو و همچنین چراغ‌ های کشیده شده بر روی در صندوق عقب خودرو از جمله المان ‌های این زبان طراحی تازه هستند.

لورن ون دن آکر، ریاست بخش طراحی گروه رنو در زمان رونمایی از آرکانا گفت: ” رنو آرکانا یک کراس اوور کوپه شاخص است که توانسته تعادل میان ظرافت و زیبایی سدان و قدرتمندی و صلابت یک خودروی شاسی بلند را همزمان داشته باشد. ما با سلیقه فرانسوی نشانه‌های خاص رنو مانند طراحی قوی، قدرت و احساس را در آرکانا قرار داده ‌ایم.”

رنو آرکانا برای اولین بار در ماه جولای 2019 در روسیه بر زبان ها افتاد و رنو به عنوان یک خودروی شاسی بلند کوپه از آن رونمایی کرد؛ این خودروی رنو بر اساس استراتژی Drive the Future این شرکت تولید شده و مطابق برنامه به بازار خودرویی کشورهای هدف عرضه شد. حال قرار است که شرکت رنو سامسونگ موتورز که شریک تجاری گروه خودروسازی رنو در کره جنوبی است این خودرو را برای بازار این کشور با نام رنو سامسونگ ایکس ام 3 عرضه کند.

ممکن است به یاد بیاورید که رنو سامسونگ موتورز از مدل مفهومی XM3 Inspire در مارس 2019 رونمایی کرد. اما نکته جالب توجه این است که این مدل که بر اساس آرکانا ساخته خواهد شد با آن خودروی مفهومی تقریباً یکسان است. رنو سامسونگ XM3 که در کارخانه  این خودروساز در شهر بوسان واقع در در جنوب سئول ساخته می شود در 21 فوریه در کره جنوبی به فروش رفت.

از آن زمان ، مشتریان بیش از 22،000 سفارش برای این SUV کوپه  ثبت کرده اند که یک رکورد تاریخی برای رنو سامسونگ موتورز محسوب می شود. رنو سامسونگ ایکس ام 3 در مقایسه با رنو آرکانا، دقیقاً از نظر ظاهری یکسان است و تنها تفاوت های جزیی مانند آرم و سایر تفاوت های جزیی بین این دو مدل وجود دارد. اما در داخل کابین خودرو ، یک داشبورد اصلاح شده با رابط کاربری چندرسانه ای کاملا به روز شده تعبیه شده است که نقطه عطفی برای این مدل کره ای به حساب می آید.

رنو سامسونگ XM3  از یک نمایشگر تبلت مانند چند رسانه ای عمودی 9.3 اینچی در بالای کنسول میانی خود بهره می برد، در حالی که در رنو آرکانا یک نمایشگر 8 اینچی آن هم به عنوان یک آپشن برای مشتریان در دسترس بود. علاوه بر این، مدل کره ای دارای یک صفحه نمایش دیجیتال 10 اینچی استاندارد است که مشابه آن در رنو کپچر اینیشیال پاریس مورد استفاده قرار گرفته است.

یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که دریچه های هوا در رنو ساموسنگ  XM3 دارای شکل متفاوتی نیز هستند و تریم های جدید برای داشبورد آن ارائه شده است. در مورد تجهیزات اختیاری ، شاسی بلند کوپه رنو سامسونگ از ویژگی هایی مانند دستیار پارک با دوربین 360 درجه، ترمز پارک خودکار، کروز کنترل انطباق پذیر با پشتیبانی از عملکرد “توقف و حرکت”، دستیار حرکت بین خطوط جاده و مالتی سنس بهره می برد؛ با استفاده از عملکرد مالتی سنس امکان تنظیم نورپردازی کابین بنابر شرایط رانندگی انتخاب شده بین سه حالت وجود خواهد داشت.

ممکن است ما در اینجا در مورد یک SUV کوپه صحبت کنیم اما این محصول رنو سامسونگ نیز همانند رنو آرکانا با 513 لیتر فضای قسمت بار بیشترین میزان را در میان خودروهای هم رده خود دارد. علاوه بر این، فضای زانوی سرنشینان عقب 213 میلی متر است که نشان دهنده فضای مناسب پا برای آنها است.

محبوب ترین پیشرانه انتخابی مشتریان در کره برای این خودرو پیشرانه چهار سیلندر بنزینی  150 اسب بخاری TCe به همراه توربوشارژ بنزینی است که تقریباً توسط 90 درصد مشتریان اولیه انتخاب شده است. این پیشرانه که به طور مشترک توسط رنو و دایملر توسعه یافته است، با یک گیربکس هفت سرعته با گیربکس دو کلاچه EDC همسان است. این دیگر تفاوت بزرگ رنو سامسونگ XM3 در مقایسه با رنو آرکانا است؛ مهندسین رنو در ساخت آرکانا از یک جعبه دنده CVT بهره گرفته اند.

پیشرانه دوم پیشنهادی رنو سامسونگ برای مشتریان ایکس ام 3 یک موتور بنزینی 121 اسب بخاری با تنفس طبیعی است که با چهار سیلندر 1.6 لیتر حجم داشته و با یک جعبه دنده ایکس ترونیک CVT همراه شده است. قیمت آغازین این محصول برای موتور 121 اسب بخاری حدود 14700 دلار است.

به گفته رنو سامسونگ ، موفقیت XM3 در کره بدین معنی است که “این مدل مطمئناً در آینده نزدیک در سایر بازارها معرفی می شود.” واضح است که  رنو آرکانا برای بازارهای بین المللی مبتنی بر نسخه کره ای خواهد بود و احتمالا نسخه اولیه تنها در بازار روسیه عرضه شود.


منبع : سایت رنو ایران

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.