گل پخش کن خودرو یا شلگیر چیست ؟ محل قرارگیری آن کجاست؟

گل پخش کن خودرو

گل پخش کن خودرو یا شلگیر یکی از آپشن های خودرو می باشد .وظیفه اصلی آن جلوگیری از رسیدن گرد و خاک، گل و لای و آبی است که لاستیک خودرو در هنگام حرکت از خود متساعد می کند ،به بدنه خودرو و اجزا و قسمت های زیر آن است.

هنگامی که خودرو حرکت می کند خصوصاً در روز های بارانی، گرد وخاک، گل و لای، آب و هر آلاینده دیگری را به اطراف می پاشد.

این آلاینده ها موجب مزاحمت خودروهای مجاور می شود و اگر این آلاینده ها بر روی اجزا و بدنه ماشین بمانند موجب کثیفی بیشتر و پوسیدگی آن ها میشود.شلگیر مانع بروز این اتفاقات می شود.

محل قرارگیری شلگیر

شل گیر یا گل پخش کن خودرو حالتی نیم دایره دارد و در زیر گلگیر و پشت لاستیک و به وسیله پیچ یا خار نصب می شود.

شلگیرهای جلویی معمولا اندازه کوچکتری نسبت به شل گیرهای عقب دارند. برخی شلگیرها دارای دریچه ای برای دسترسی راحت تر به قطعات جلوبندی هستند.

جنس شلگیر خودرو

شلگیرها با توجه به وظایفی که در برابر گرفتن ضربات سنگ ریزه ها و گل و لای دارند، معمولا از جنس پلاستیک مقاوم ساخته می شوند.

مزایای استفاده از شلگیر

اهمیت شلگیر خودرو نه فقط در روزها بارانی که در هنگام رانندگی در جاده های ناهموار یا آسفالت های قدیمی نیز کاملا محسوس است.

این قطعه از قطعات زیر بدنه خودرو که احتمال سوراخ شدن یا آسیب دیدن آنها وجود دارد محافظت می کند.

شلگیر یا گل پخش کن کمی هم بر روی ظاهر خودرو تاثیرگذار است و با عریض کردن نمای پشت آن، به صورت بصری ارتفاع صندوق عقب را کمتر می کنند.

بنابراین، شلگیر برای کسانی که به خودروهای اسپرت یا اصطلاحا کپ علاقه دارند اما تمایلی به کاهش ارتفاع خودرو خود ندارد می تواند یک گزینه نسبتا مناسب باشد.


مشاهده و خرید شلگیر یا گل پخش کن خودرو ها و متعلقات آن از سایت خانه هیوندای 

  گل پخش کن خودرو
گل پخش کن خودرو   گل پخش کن خودرو

گل پخش کن خودرو


 


محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.