کادیلاک سلستیک ، سدان پرچم‌داری که قرار نبود الکتریکی باشد

کادیلاک سلستیک

چند وقت پیش در روز الکتریکی جنرال موتورز اعلام شد که کادیلاک در آینده یک سدان پرچم‌دار تمام الکتریکی بنام سلستیک را معرفی خواهد کرد. فعلاً اطلاعات بسیار کمی از این خودرو در دست است اما حالا جزئیات جدیدی در مورد آن گفته شده است.

هرچند کادیلاک هنوز هیچ تصویری از سلستیک منتشر نکرده اما مدیر طراحی این شرکت «برایان اسمیت» به نکاتی در مورد طراحی آن اشاره کرده است. وی گفته است این سدان پرچم‌دار در ابتدا با پیشرانهٔ درون‌سوز در نظر گرفته شده بود. این موضوعی منطقی به نظر می‌رسد زیرا رئیس قبلی کادیلاک «یوهان نیشن» اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۱۸ خودروی پرچم‌دار جدیدی را معرفی می‌کند که جهان را مبهوت خواهد کرد.

کادیلاک سلستیک

موضوع تبدیل کادیلاک سلستیک به سدان تمام الکتریکی

اما اسمیت می‌گوید درحالی‌که این خودرو در حال توسعه بود، در دورهٔ پایانی موتورهای درون‌سوز گرفتار شد. این موضوع موجب شد کادیلاک در این پروژه تجدیدنظر کند و نهایتاً تصمیم بگیرد آن‌را به سدان تمام الکتریکی تبدیل نماید.

به گفتهٔ اسمیت، از طراحی دماغه و چراغ‌های کراس‌اوور الکتریکی لیریک در سلستیک هم استفاده خواهد شد اما این سدان پرچم‌دار اول ساخته شده است. این در حالی است که لیریک قبل از سلستیک معرفی می‌شود. اسمیت تأیید کرده است که در سدان پرچم‌دار کادیلاک از شیشهٔ عقبی به سبک خودروهای هاچ‌بک استفاده خواهد شد که نمای جسورانه و منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. به گفتهٔ وی، این طراحی کمی غیرمعمول است اما همچنان خیره‌کننده و زیبا خواهد بود.

کادیلاک سلستیک

کادیلاک وعده داده است که سلستیک برخلاف هر خودروی دیگری در کلاس خود خواهد بود. همچنین به گفتهٔ اسمیت، این ماشین یک پرچم‌دار تکنولوژی بالا، گران‌قیمت و دست‌ساز خواهد بود. انتظار می‌رود سلستیک روی پلت‌فرم الکتریکی جدید کادیلاک ساخته و تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود. با توجه به اینکه سلستیک خودرویی پرچم‌دار خواهد بود، انتظار می‌رود به باطری‌های ۲۰۰ کیلووات ساعتی، تکنولوژی ۸۰۰ ولت و قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ ولتی مجهز باشد و با هر بار شارژ بتواند بیش از ۶۵۰ کیلومتر را طی کند.

کادیلاک سلستیک به سدان تمام الکتریکی


منبع : سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.