نسل جدید رنو کجار سال ۲۰۲۱ به بازار می آید

رنو کجار

اکنون خبر می رسد که نسل دوم رنو کجار در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد و قرار است از طراحی کاملاً به روز شده و فناوری های جدید بهره ببرد.

خودروهای شاسی بلند یا SUV از محبوب ترین کلاس خودروهای جهانی هستند که در سرتاسر دنیا مشتریان زیادی دارند. شرکت خودروسازی رنو فرانسه نیز به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو محصولات جذابی در این کلاس را عرضه کرده است.

رنو کجار (Renault Kadjar) یکی از این محصولات است که از سال 2015 بر روی خطوط تولید رنو قرار گرفت. این SUV که موتورش در قسمت جلوی خودرو قرار دارد به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسل در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و آوریل همان سال در بازار اروپا قابل خریداری بود.

رنو کجار (Renault Kadjar)

اولین نسخه این محصول رنو بر روی پلتفرم CMF-CD ساخته شد؛ این همان پلتفرمی است که به صورت مشترک توسط نیسان و رنو توسعه یافته بود. رنو نسخه اول این محصول خود را با موتور ۱.۲ لیتری TCe با قدرت ۱۳۰ اسب بخار، ۱.۶ لیتری TCe با قدرت ۱۶۰ اسب بخار، موتور دیزلی ۱.۵ لیتری dCi با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و موتور دیزلی ۱.۶ لیتری dCi با قدرت ۱۳۰ اسب بخار به بازار عرضه کرد.

رنو کاجار محصولی است کمی بزرگتر از رنو کپچر و کمی کوچکتر از رنو کولئوس. کمپانی فرانسوی رنو این محصول را در ۶ تریم مختلف ارائه کرده است: مدل پایه یا اکسپرشن پلاس ( Expression+ )، مدل های میان رده دینامیک ناو ( Dynamique Nav ) ، دینامیک اس ( Dynamique S ) و دینامیک اس ای ناو ( Dynamique SE Nav ) و مدل های رده بالای سیگنیچر ناو ( Signature Nav ) و سیگنیچر اس ناو ( Signature S Nav ).

رنو کاجار به عنوان یک کراس اوور با خودروهایی همچون نیسان قشقایی، سئات آتکا، مینی کانتریمن، فورد کوجا، مزدا سی ایکس ۵، اشکودا یتی، فولکس واگن تیکوان، هوندا CR-V و تویوتا RAV4 رقابت می کند.

اکنون خبر می رسد که نسل دوم رنو کجار در سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد و قرار است از طراحی کاملاً به روز شده و فناوری های جدید بهره ببرد.

رنو کجار  فعلی از سال 2015 در بازار به فروش می رسد و در سال 2018 تحت تغییرات ظاهری کوچکی قرار گرفت. انتظار می رود که مدل کاملاً جدید از طراحی کاملا متفاوت تری نسبت به نسخه فعلی که در بازارهای مختلف ارائه شده است بهره ببرد. این موضوع خصوصاً در قسمت نمای جلویی خودرو کاملاً آشکار خواهد بود ، جایی که دارای چراغهای با طراحی جدید، شبیه به آنچه در طراحی موجود در رنو کلیو، رنو کپچر، رنو مگان است استفاده شود.

تغییرات این نسخه در کابین رنو کجار جدید نیز ادامه خواهد یافت. رنو صفحه نمایش لمسی اطلاعاتی سرگرمی خود را که در حال حاضر به طور منظم در داشبورد قرار دارد، به نفع نمایشگرهایی که بیشتر شبیه یک تبلت هستند، رها خواهد کرد. به گزارش نشریه معتبر اتوکار رنو کجار جدید همچنین از گزینه های جدیدی برای نورپردازی محیط کابین و تریم های بالاتر استفاده خواهد کرد.

این شاسی بلند جدید و محبوب رنو از همان پلتفرم ماژولار CMF-C ساخته شده توسط اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی بهره می برد که نسل بعدی خودروهای میتسوبیشی اوتلندر و نیسان قشقایی نیز که قرار است سال آینده به بازار عرضه شوند از آن استفاده کرده اند. انعطاف پذیری این معماری به رنو این امکان را می دهد تا پیشرانه های هیبریدی پلاگین و نیمه برقی را برای آن ارائه دهد.

اولین نسخه هیبریدی که انتظار می رود رنو به بازار عرضه کند ، احتمالاً از نسخه ای از پیشرانه ای-تک به کار رفته در رنو کپچر جدید است که یک موتور بنزینی 1.6 لیتری را در کنار موتور الکتریکی و یک باتری 9.8 کیلووات ساعت را به همراه خود دارد و تقریباً 160 اسب بخار قدرت دارد. همچنین می توان طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزل را برای این خودرو پیش بینی کرد.

مهندسین رنو برای افزایش ایمنی، رنو کاجار را به سیستم تشخیص علائم جاده ای نیز مجهز کرده اند؛ در این حالت خودرو با تشخیص محدودیت سرعت که بر روی علائم جاده نوشته شده است تخطی از سرعت مجاز را به راننده کوشزد می کند. همچنین رنو کاجار با شناسایی خطوط جاده، انحراف از آن را به راننده یادآوری می کند.


منبع: سایت رنو ایران

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.