محصولات شرکت هیوندای موتورز در ایران!انواع خودوهای سواری و لوکس

محصولات شرکت هیوندای موتورز

شرکت هیوندای موتورز هم‌اکنون دارای ۷ مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود می‌باشد، که ۳ مرکز آن در کره جنوبی، یک مرکز در آلمان، یک مرکز در ژاپن و یک مرکز نیز در کشور هند مستقر می‌باشد؛ ولی بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. فعالیت‌های این مرکز تحقیق و توسعه، تنها بر تولیدات هیوندای موتورز ، در بازار ایالات متحده آمریکا متمرکز می‌باشد.

خودروهای سواری

(۱۹۸۵-اکنون) هیوندای سوناتا

در کلاس خودروی اندازه متوسط و با طراحی خودروهای موتور جلو-محور جلو و چهاردر سِدان تولید و در سطح جهانی توسط شرکت هیوندای موتورز به بازار عرضه شده‌است. این خودرو از سال ۱۹۸۵ تا کنون تولید شده‌است. نسل هفتم و هشتم هیوندای سوناتا در شرکت آسان موتور ایران به صورت وارداتی عرضه می‌شد.

هیوندای سوناتا SE 2020


(۱۹۹۴-اکنون )  هیوندای اکسنت محصول شرکت هیوندای موتورز

خودروی کامپکت ساخت شرکت هیوندای واقع در کره جنوبی می‌باشد. این خودرو در استرالیا برای نخستین بار با نام هیوندای اکسل نیز به بازار ارائه شده‌است. از سال ۲۰۰۰ میلادی، در کره جنوبی این خودرو با نام ورنا نامیده می‌شود اما در بسیاری از بازارهای جهانی، نام این خودرو اکسنت است. در ایران نیز تا سال ۱۳۹۰ نسل دوم این خودرو توسط شرکت کرمان خودرو با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد و در سال ۱۳۹۶ شرکت کرمان خودرو با ارائه نسل چهارم این خودرو (که قبلاً به بازار ایران وارد شده بود) مونتاژ آن را مجدداً از سر گرفت. نسل سوم و چهارم این خودرو مدتی توسط شرکت دوج با نام دوج اِتیتِد (به معنای نگرش) (به انگلیسی: Dodge Attitude) عرضه شد

این خودرو از سال ۱۹۹۴ تاکنون در کره جنوبی، ونزوئلا، پکن، جمهوری خلق چین، چنای، روسیه، ایران، ترکیه، خارطوم، سودان، لندن، بریتانیا واندونزی تولید شده‌است. این خودرو در کلاس خودرو کامپکت کوچک قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده‌است.

این خودرو تاکنون ۴ نسل مختلف را پشت سر گذاشته و از سال ۲۰۱۷ در نسل پنجم خود به سر می‌برد.

این خودرو ابتدا با ابعادی کوچکتر از نسل فعلی تولید می‌شد؛ اما به تدریج و از نسل سوم و چهارم ار رده اتومبیل‌های فوق کوچک به خودروهای کوچک شهری تغییر موقعیت داد. نسل‌های مختلف هیوندای اکسنت عبارتند از:

  1. نسل اول از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ میلادی
  2. نسل دوم از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ میلادی
  3. نسل سوم از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ میلادی
  4. نسل چهارم از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی
  5. نسل پنجم از سال ۲۰۱۷ تا کنون

هیوندای اکسنت 2020


(۱۹۹۰-اکنون) هیوندای الانترا

خودرویی است که از سال ۱۹۹۰ تاکنون تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده‌است.

این خودرو در کشورهای کره جنوبی، مالزی و ایران با نام هیوندای آوانته شناخته می‌شود. امروزه این مدل مورد توجه بخش بزرگی از بازار قرار دارد تا جایی که در سال ۲۰۱۱ عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را از آن خود کرد و هم‌اکنون مدل‌های کوپه GT و استیشن (آی ۳۰) آن به بازار آمده‌است. از رقبای الانترا می‌توان به شورلت کروز، مزدا۳، فولکس جتا و… اشاره کرد که در سال‌های اخیر همگی مغلوب رقیب نسبتاً جوان خود شده‌اند. مدل مورد بررسی موجود در ایران بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ روی خط تولید سایت کره قرار داشت و از سال ۸۴ تا ۹۱ توسط شرکت خودروسازان راین و تحت لیسانس هیوندای مونتاژ می‌شد. به جرئت می‌توان گفت آوانته بهترین انتخاب کرمان موتور بوده‌است.

مدل 2020 هیوندای النترا


(۱۹۹۷-اکنون )  هیوندای آزرا محصول شرکت هیوندای موتورز

خودرویی در رده خودروهای سایز بزرگ Full Size است که با موتور ۳٫۳ لیتری با قدرت ۲۳۵ اسب بخار وارد ایران می‌شد این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته شیفت ترونیک استفاده می‌کند.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۷٫۸ ثانیه است. این خودرو از نظر استاندارد آلایندگی دارای یورو ۴ می‌باشد و برای سال ۲۰۱۱ دچار تغییراتی در ظاهر و موتور شده‌است. نوع لیمیتد آن با موتور ۳۸۰۰ سی سی عرضه شده بود و در حال حاضر حجم موتور این خودرو در مدلهای ۲۰۱۲ به ۳۰۰۰ سی سی کاهش یافته‌است و مدل ۲۰۱۸ این خودرو با موتور ۲.۴ لیتری به ایران عرضه می‌شود.تا پیش از تولید جنسیس این خودرو لوکس‌ترین خودروی تولیدی هیوندای بوده است.

گرنجور 2020


(۲۰۰۸-اکنون)  هیوندای آی۲۰

خودرویی است که در سال‌های ۲۰۰۸ تا کنون توسط هیوندای موتورز در چنای، هند، ایران و ترکیه تولید شده‌است.

آی۲۰ مونتاژی پس از امضای قرارداد مشارکت هیوندای و کرمان‌موتور، از اوایل سال ۲۰۱۷ (زمستان ۹۵) به ایران آمد تا بدین ترتیب ایران بعد از هندوستان و ترکیه، سومین پایگاه تولیدی نسل دوم این خودرو در جهان باشد. کرمان موتور برای کم شدن هزینه مونتاژ بسیاری از ویژگی‌های این خودرو را حذف کرد که با توجه به برچسب قیمت در حدود ۱۰۰ میلیونی خودرو در زمان عرضه مورد انتقاد برخی قرار گرفت؛ و به همین دلیل نیز از ابتدای سال ۹۷، کرمان موتور با اضافه‌کردن چندین ویژگی جدید، آی۲۰ آپشنال را معرفی کرد. همچنین استفاده از دستگیره‌های کرومی (به‌جای دستگیره‌ها هم‌رنگ بدنه)، تغییر محل نصب دوربین (انتقال به زیر لوگو هیوندای) و اضافه‌شدن نمایشگر دوربین به آینه وسط، از دیگر تفاوت‌های ظاهری آی۲۰ آپشنال با نسخه‌های قبلی این خودروست.

هیوندای آی۲۰ محصول شرکت هیوندای موتورز

هیوندای i20 مدل ۲۰۲۱


(۲۰۰۷-اکنون)  هیوندای آی۳۰ محصول شرکت هیوندای موتورز

خودروی کامپکت تولید شده توسط شرکت کره‌ای هیوندای موتورز می‌باشد، که از سال ۲۰۰۷ در ۳ طرح هاچ‌بک ۳-در، هاچ‌بک ۵-در و استیشن واگن ۵-در عرضه می‌شود.

نسل دوم هیوندای آی۳۰ در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد.

هیوندای آی۳۰ اشتراکات فراوانی با هیوندای الانترا دارد، اما بزرگترین تفاوت آن در سبک هاچ‌بک بدنه می‌باشد. در کانادا و ایالات متحده آمریکا با نام الانترای واگن یا نسل چهارم الانترا عرضه می‌شود. پلتفرم این اتومبیل با کیا سید یکسان و مشترک است. مشخصات نسل دوم این مدل شامل: طول ۴۳۰ سانتی متر وعرض ۱۷۸ سانتی متر و ارتفاع ۱۴۸ سانتی‌متر، فاصله دو محور جلو و عقب ۲۶۵ سانتی‌متر و وزن خالص نسل دوم آن معادل ۱۱۸۵ کیلوگرم می‌باشد. i30های سال ۲۰۱۲ به بعد دارای دو دیفرانسیل (محور) می‌باشد

هیوندای آی۳۰ محصول شرکت هیوندای موتورز

هیوندای i30 مدل ۲۰۲۰


(۲۰۱۱-اکنون)   هیوندای آی۴۰

خودرویی از هیوندای موتورز است که در سال ۲۰۱۱ و بر مبنای سوناتای نسل ششم و برای قشر متوسط اروپا با کیفیتی بهتر نسبت به سایر محصولات هیوندای عرضه گشت. این خودرو در کلاس خودروی اندازه متوسط قرار می‌گیرد و در اصل نسخه اروپایی هیوندای سوناتا است و بر روی پلت فرم همین خودرو واقع گردیده‌است. این خودرو در دو مدل استیشن و سدان عرضه می‌گردد. این خودرو از جلو بسیار شبیه به هیوندای الانترا است و با وجود نه ایربگ، در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از سازمان یورو ان سی ای پی شد، همانند سوناتا که در سال ۲۰۱۵ توسط همین سازمان تست گردید و موفق به کسب همین مقدار ستاره شد. با این تفاوت که تعداد ایربگ‌های سوناتا کمتر از آی۴۰ است. مانیتور این خودرو ۷ اینچ و مانیتور سوناتا ۸ اینچ دارد. از درون کابین این خودرو هم نمی‌توان شباهتی با سوناتا یافت و می‌توان گفت کابین و طراحی خارجی این خودرو بیشتر به گرانجور شبیه است

آسان موتور مدتی این خودرو را در هردو مدل به ایران با قیمتی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان وارد می‌کرد. اما بعلت قیمت بالای این خودرو نسبت به هیوندای سوناتا، مردم ایران از این خودرو آنچنان استقبالی نکردند که نهایتاً به توقف عرضه این خودرو در ایران منجر گردید.

هیوندای آی۴۰ محصول شرکت هیوندای موتورز

هیوندای آی‌40 سدان2012-2020


(۲۰۱۱-اکنون)   هیوندای ولاستر

خودرویی کوپه سه در است .که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در کره جنوبی تولید شده‌است.

این خودرو در کلاس خودرو کامپکت کوچک قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده‌است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به صورت دستی و اتوماتیک است.

از امکانات خوبی نیز بهره مند می‌باشد كه در رنج قيمتي خودش عاليست . هیوندای ولاستر ابتدا در دو تیپ عادی و توربو قابل خریداری بود ولي اکنون هیوندای این دو تیپ را باهم ترکیب کرده‌است و آن را با نام ریمیکس لیمیتد ادیشن نیز به فروش می رساند.همچنین هیوندای ولستر در سال 2011 موفّق به دریافت جایزه طراحی سال شد.

هیوندای ولاستر محصول شرکت هیوندای موتورز

ولوستر 2020


خودروهای لوکس

(۱۹۹۹-اکنون)  هیوندای سنتنیال

خودرویی است که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ در کره جنوبی تولید شده‌است. این مدل که با نام هیوندای سنتنیال نیز شناخته می‌شود، دارای پلتفرم و موتور مشترک با میتسوبیشی پرودیا می‌باشد. مدل ایکوئس، با طول ۵٫۱ متر، رقیب خودروهایی چونمرسدس-بنز کلاس-اس، ب‌ام‌و سری ۷، آئودی ای۸ و لکسوس ال‌اس به‌شمار می‌آید.

هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال 2011-2013


(۲۰۰۸-اکنون )   هیوندای جنسیس

خودرویی است که از سال ۲۰۰۸ تا کنون در کره جنوبی ساخته می‌شود.

این خودرو در سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. این خودرو در کلاس خودرو سایز بزرگ قرار گرفته، طراحی آن موتور جلو و توزیع نیروی پیشران بوده‌است. سیستم جعبه‌دنده آن ۶ دنده به صورت خودکار است.

هیوندای جنسیس

جنسیس G90 مدل 2020


(۲۰۰۸-اکنون)  هیوندای جنسیس کوپه محصول شرکت هیوندای موتورز

یک خودرو اسپورت کوپه دیفرانسیل عقب ساخت شرکت هیوندای موتورز است که در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۰۸ در بازار کره عرضه شد. این اولین خودروی کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای است و بر روی پلتفرم سدان هیوندای جنسیس ساخته شده‌است.

این خودروی ۱۶۱۰ کیلوگرمی از موتور ۳۸۰۰ سی‌سی ۲۴ سوپاپه با نسبت تراکم ۱۰٫۴ به ۱ که توانایی تولید قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۶۰Nm را دارد، بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد این اتومبیل با گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ۵٫۴ ثانیه‌بوده و می‌تواند حداکثر به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. صندوق عقب جادار، پدال شیفتر و همچنین ترمزهای برمبو از ویژگی‌های برجسته این کوپه به‌شمار می‌رود. کمپانی هیوندای در سال ۲۰۱۳ پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی وی شکل محصولاتش را که با کد Lambda شناخته می‌شود، دستخوش تغییرات قرار داد که در پی این تغییرات موتور ۳٫۸ لیتر ۶ سیلندر جنسیس را به ۳۴۸ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۳۰۰ دور در دقیقه ارتقاء داده‌است. با این تغییرات جنسیس کوپه می‌تواند حرف‌ها برای گفتن داشته باشد تا بتواند با رقبای اروپایی خود و به ویژه رقیب اصلی خود یعنی فورد موستانگ به رقابت تنگاتنگ بپردازد.

هیوندای جنسیس کوپه

جنسیس کوپه G90


خودروهای شاسی‌بلند

(۲۰۰۶-اکنون)   هیوندای وراکروز محصول شرکت هیوندای موتورز

یا هیوندای آی‌ایکس۵۵ (به انگلیسی: Hyundai ix55) خودرویی است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ در کره جنوبی تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو، خودرو محور جلو و خودرو چهار چرخ محرک بوده طول آن در حالت طبیعی ۱۹۰٫۶ اینچ (۴٬۸۴۰ میلیمتر) و عرض آن در حالت طبیعی ۷۶٫۶ اینچ (۱٬۹۵۰ میلیمتر) است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به صورت خودکار است.

این خودرو در سال ۲۰۰۶ جهت رقابت با لکسوس آرایکس ۳۵۰ به بازار آمد و در بازار به موفقیت رسید. این خودرو جز کراس اورهای متوسط (به انگلیسی: Mid-size crossover) دسته‌بندی می‌شود.

 هیوندای وراکروز

 وراکروز (ix55)


(۲۰۰۰-اکنون)    هیوندای سانتافه محصول شرکت هیوندای موتورز

یکی از محصولات اس‌یووی خودروساز کره‌ای، هیوندای موتورز است.

در اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو است تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده شد.

هیوندای سانتافهسانتافه 2020


(۲۰۰۴-اکنون )  هیوندای توسان

خودرویی است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو، خودرو محور جلو، خودرو چهار چرخ محرک بوده‌است.

نخستین نسل هیوندای توسان در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد که دارای موتور ۲۷۰۰ سی سی بود و پس از ۶ سال نسل دوم آن با تغییرات مثبت بسیاری از لحاظ فنی بود که مهم ترین قسمت آن تعویض موتور قبلی با یک موتور ۲۴۰۰ سی سی بود ، سال ۲۰۱۷ نسل سوم توسان معرفی شد. توسان نسل سوم دارای موتوری ۲۰۰۰ سی سی است که قادر به تولید ۱۶۴ اسب بخار نیرو و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور است و ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۱.۵ ثانیه است .

هیوندای توسان مدل 2020


(۱۹۹۷-اکنون )  هیوندای اچ۱

خودرویی است که از سال ۱۹۹۷ تا کنون در کره جنوبی، اندونزی، ایزمیت و ترکیه تولید شده‌است.

این خودرو در کلاس ون قرار گرفته، است.

 

هیوندای اچ۱

هیوندای H1 2019-2020

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.