فورد F-150 با تیونینگ آرکتیک تراکس معرفی شد

فورد F-150

تیونینگ آرکتیک تراکس در پروژه‌ی جدید خود، فورد F-150 را به تایر‌های ۴۴ اینچی و سامانه‌ی تعلیق ارتقا‌یافته مجهز کرده است. این خودرو مناسب مناطق قطبی است.

شرکت آرکتیک تراکس (Arctic Trucks) به تیونینگ خودرو‌های چهارچرخ متحرک معروف است. این شرکت ایسلندی تاکنون مدل‌های آفرود مختلفی برای کاربری‌های سنگین ازجمله سفر‌ به قطب شمال و جنوب فراهم کرده است. یکی ‌از معروف‌ترین محصولات آن‌ها، خودرو تویوتا هایلوکس AT38 است که سال‌ها پیش با برنامه‌ی تاپ‌گیر مشهور شد.

هم‌اکنون ۱۴ مدل تیونینگ از ۶ خودرو تویوتا و دو خودرو نیسان با ۶ بسته‌ی مختلف برای کاربری‌های سبک ازجمله بازدید‌های معمولی مناظر قطبی تا سفر‌های سنگین اکتشافی در وب‌سایت این شرکت ارائه می‌شود. به‌علاوه، میان محصولات آن‌ها مدل‌هایی از لکسوس، مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن، فورد، ایسوزو و ایوکو به‌چشم می‌خورد. وانت‌پیکاپ فورد F-350 در دو مدل با تایر‌های ۳۵ اینچی و ۴۶ اینچی حضور دارد و به‌تازگی F-150 پیکاپی با کاربری سبک فورد نیز با بسته‌ی A44 معرفی شده است. A44 نمایانگر تایر‌هایی با قطر ۴۴ اینچ است.

فورد F-150 A44 در ایسلند تولید می‌شود. تایر‌های استفاده‌شده‌ی این محصول ساخت نوکیان و از نوع ۴۷۵/۷۰ (پهنای ۴۷۵ میلی‌متر و فاق ۷۰ درصد پهنا) هستند که روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار شده‌ و مجموعا ۱/۱ متر ارتفاع دارند. هر حلقه ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و جنس آج‌ها ویژه‌ی مناطق قطبی است. برای پوشش قوس چرخ‌های خودرو با این تایر‌ها‌ی بزرگ، در انتها‌یشان گِل‌پخش‌کن‌ تعبیه شده است.

این محصول از پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتری تویین‌توربو V6 فورد با فناوری اکوبوست بهره می‌برد که در حالت استاندارد، ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. صحبتی از تقویت پیشرانه نشده؛ اما سامانه‌ی تعلیق این خودرو ارتقا یافته است.

در ابتدای پروژه‌ی تیونینگ، این نگرانی وجود داشت که پیکاپ سنگین‌وزن آمریکایی با تایر‌های ۴۴ اینچی نتواند به‌راحتی در برف حرکت کند. به‌علاوه، ارتفاع خالصش‌ از سطح زمین نیز نسبتا کم بود؛ درنتیجه، برای دسترسی ‌به سواحل برخی رودخانه‌ها، مسیر‌های ویژه‌ای نیاز است تا کف خودرو به سطح زمین گیر نکند و برای اینکه مشکلی پیش نیاید، زنجیرچرخ‌های کامیون روی این خودرو نصب می‌شود.


منبع : سایت زومیت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.