طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک سایپا و دانشگاه شریف

خودرو برقی مشترک سایپا و دانشگاه شریف

مدیرعامل گروه خودروسازی سايپا و رئیس دانشگاه صنعتی شريف پس از برگزاری یک ویدئوکنفرانس آنلاین، تفاهم‌نامه همكاری برای طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک امضا كردند.

پیش از امضاي تفاهم‌نامه مشترك همكاری ميان گروه خودروسازی سايپا و دانشگاه صنعتی شريف كه به‌ صورت آنلاین و از طریق سیستم ويدئو كنفرانس برگزار شد، مهندس سيدجواد سليمانی مديرعامل گروه خودروسازی سايپا در سخنانی گفت: با به ‌كارگيری نخبگان دانشگاه صنعتی شريف در كنار مديران سايپا و استفاده از ديدگاه‌ها و نظرات اين افراد در قالب مشاور، آينده مديريتي اين مجموعه از نظر علمی و تخصصی تضمين خواهد شد.

وي با اشاره به اینکه خود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است، افزود: دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتي شريف پشتوانه‌اي توانمند و آينده‌ساز براي گروه سايپا محسوب مي‌شوند و مي‌‌توانند مشكلات و موانع موجود را با بهره گيري از دانش و خلاقيت خود از سر راه بردارند.

سليماني با اشاره به برنامه گروه خودروسازي سايپا براي توليد خودرو برقی ادامه داد: مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا به‌دنبال يك همكاري جامع با مراكز دانشگاهي و پژوهشي كشور براي طراحي و ساخت خودرو برقی است كه در اين مسير آماده همكاري با دانشگاه صنعتي شريف است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تصريح كرد: تشكيل كارگروه مشترك همكاري ميان گروه خودروسازي سايپا و دانشگاه صنعتي شريف زمينه اجراي پروژه‌هاي جديد طراحي و تحقيقات صنعتي و همچنين توسعه مديريت را در اين گروه فراهم مي‌سازد و زمينه رشد علمي سايپا را ايجاد خواهد كرد.

نظر دکتر محمود فتوحی در مورد همکاری برای طراحی مشترک خودروی برقی

دکتر محمود فتوحی، رئيس دانشگاه صنعتی شريف نيز در اين جلسه آنلاین گفت: ديدگاه علمي مديريت ارشد گروه خودروسازي سايپا نسبت به صنعت خودرو تحسين‌برانگيز است.

وي افزود: با وجود اين ديدگاه موثر و مفيد در گروه خودروسازي سايپا اميدواري به تسريع در همكاري ميان دو مجموعه افزايش يافته و با اين روند، به سرعت ظرفيت‌هاي آموزشي و پژوهشي جهت همكاري‌ها فعال خواهد شد.

وي تاكيد كرد: دانشگاه صنعتي شريف پيگير اجراي پروژه‌هايي با محوريت توسعه فناوري و تجاري‌سازي محصول در گروه خودروسازي سايپا است و آمادگي دارد تجربيات علمي و پژوهشي خود را در اختيار اين گروه قرار دهد.

فتوحي گفت: اجراي دوره‌هاي كارآموزي براي دانشجويان نخبه دانشگاه صنعتي شريف و همچنين اعطاي بورس‌هاي تحصيلي به آنان جهت همكاري با واحدهاي مختلف توليدي، مهندسي و مديريتي در گروه خودروسازي سايپا يكي از اهداف مهم تفاهم‌نامه همكاري است.

خودرو برقی يكي از مهم‌ترين اهداف صنعت خودرو

به گفته رئيس دانشگاه صنعتي شريف بحث خودرو برقی يكي از مهم‌ترين اهداف صنعت خودرو محسوب مي‌شود و اصرار مديريت سايپا براي ورود به فاز طراحي و ساخت اين خودرو، بيانگر نگاه آينده‌نگرانه و واقع‌بينانه نسبت به اين صنعت است.
وي از آمادگي دانشگاه صنعتي شريف براي هرگونه همكاري علمي و پژوهشي با گروه خودروسازي سايپا خبرداد و گفت: از آن‌جايي كه صنعت خودرو كشور جايگاه بسيار مهمي در اقتصاد و توليد دارد، آماده‌ايم تا با توسعه همكاري در كارگروه مشترك با سايپا، نقش علمي و مطالعاتي خود را در رشد اين صنايع ايفا كنيم.

گفتني است در اين مراسم، تفاهم‌نامه همكاري ميان گروه خودروسازي سايپا و دانشگاه صنعتي شريف به امضاي مهندس سيدجواد سليماني و دکتر محمود فتوحی رسيد.

تشكيل كارگروه مشترك همكاري، اجراي پروژه طراحي و ساخت خودرو برقی مشترك، به‌كارگيري نخبگان دانشگاه صنعتي شريف به‌عنوان مشاوران پروژه‌اي در سايپا، توسعه همكاري هاي آموزشي و كاربردي براي مديران و كاركنان سايپا و استفاده از پژوهش‌ها و طرح‌هاي مطالعاتي دانشگاه در پروژه‌هاي سايپا از جمله مهم‌ترين مفاد اين تفاهم‌نامه است.

 

منبع : سایت Car.ir


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.