دفاع طراح BMW از ظاهر متفاوت با جلوپنجره سری 4

جلوپنجره سری 4

ب‌ام‌و با کنار گذاشتن سنت محافظه‌کارانه‌اش در طراحی، مدل جدید خود را با جلوپنجره سری 4 به بازار عرضه خواهد کرد.

نسل جدید مدل‌های ب‌ام‌و و دیگر خودروسازان آلمانی، معمولا با تغییراتی اندک نسبت به قبل طراحی می‌شود. همین باعث شد تا رونمایی از چهره تازه ب‌ام‌و با واکنشی گسترده و انتقاد طرفداران این کارخانه روبرو شود.

جلوپنجره سری 4 به جای فرم پهن و افقی همیشگی، به صورت عمودی بخش عمده‌ای از جلوی ماشین را شکل داده است.

جلوپنجره سری 4

ب‌ام‌و در چند سال گذشته فرم‌های مختلفی از این جلوپنجره را در مدل‌های نمایشی خود نشان داده بود و امیدوار بود که با این کار افکار عمومی را برای این تغییر آماده کند.

اما پس از رونمایی از اولین مدلی که قرار است با جلوپنجره جدید به بازار عرضه شود، دوباره ب‌ام‌و با موج گسترده‌ای از واکنش‌ها و انتقادها روبرو شد.

دوماگوی دوکک مدیر طراحی ب‌ام‌و می‌گوید که این طرح از مدل‌های کلاسیک کارخانه در دهه سی و هفتاد میلادی الهام گرفته شده و نشان می‌دهد ب‌ام‌و علاوه بر مدرن‌ و پیشرو بودن به سابقه و گذشته خود هم اهمیت می‌دهد.

دوکک که پس از نزدیک به یک دهه کار در ب‌ام‌و، یک سال است هدایت بخش طراحی کارخانه را برعهده دارد، می‌گوید: “در طراحی زیبایی و زشتی مهم نیست. طرحی موفق است که متهورانه باشد و با دیگران اشتباه گرفته نشود. مدل‌های ب‌ام‌و همیشه شخصیتی قوی را نمایش داده‌اند و من می‌خواهم این شخصیت را به ب‌ام‌و برگردانم.”

جلوپنجره سری 4

شرح:

منتقدان به طرح جدید ب‌ام‌و طرح‌هایی از سری ۴ با جلوپنجره کوچکتر منتشر کرده‌اند که با استقبال زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

مدیر طراحی ب‌ام‌و معتقد است که این جلوپنجره با روند کنونی زیبایی‌شناسی در طراحی خودرو هماهنگ است و مشتری‌های سری ۴ حتی اگر خودشان متوجه نباشند چنین شخصیتی را از این ماشین می‌خواهند.

با این حال قرار نیست این جلوپنجره در همه مدل‌های ب‌ام‌و تکرار شود. دوماگوی دوکک می‌گوید ب‌ام‌و مشتریانی با سلیقه‌های متفاوت دارد که توقع متفاوتی از شخصیت ماشین‌ خود دارند و ب‌ام‌و با توجه به این سلیقه‌ها و محدودیت‌های فنی و قانونی، مدل‌های خود را طراحی می‌کند.

نسل جدید سری ۴ با قیمت پایه ۴۵ هزار دلار از پاییز امسال به بازار عرضه می‌شود.

 

منبع : سایت Car.ir


 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.