تمرکز هیوندای و کیا روی باتری‌های حالت‌جامد !توافق با کمپانی فاکتوریال انرژی

باتری‌های حالت‌جامد زمان شارژ سریع و شعاع حرکتی دو برابری نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی دارند. ب ام و یکی از خودروسازانی است که به دنبال استفاده انبوه از باتری‌های حالت‌جامد بوده و تویوتا نیز اهداف مشابهی دارد.

البته شاید هیوندای و کیا در این زمینه بهتر از هر دو خودروساز یاد شده عمل کند. این خودروسازان کره‌ای به توافقی با کمپانی فاکتوریال انرژی برای توسعه باتری‌های حالت‌جامد دست یافته‌اند.

این شرکت ۶ سال است که روی تکنولوژی یاد شده تحقیق می‌کند. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده جواب داده زیرا کره‌ای‌ها به دنبال تست و بررسی باتری‌های حالت‌جامد این شرکت هستند.

باتری‌های یاد شده در خودروهای الکتریکی هیوندای بکار خواهند رفت. البته این خودروساز فعلاً اشاره‌ای به زمان استفاده از باتری‌ها و اینکه کدام خودرو اولین بار به آن مجهز خواهد شد نکرده است. به این ترتیب خودروهای الکتریکی جدید همچون هیوندای آیونیک ۵ همچنان از باتری‌های غیر حالت‌جامد در آینده نزدیک استفاده خواهند کرد.

تکنولوژی سیستم الکترولیت فاکتوریال که به اختصار با نام FEST شناخته می‌شود از متریال الکترولیت جامد استفاده می‌کند. این امر به همراه برخی پیشرفت‌های دیگر باعث می‌شود شعاع حرکتی خودروی الکتریکی ۲۰ تا ۵۰ درصد بهتر از حالت کنونی باشد. به این ترتیب شعاع حرکتی ۳۸۵ کیلومتری کیا نیرو الکتریکی در صورت استفاده از تکنولوژی FEST می‌تواند به ۵۷۶ کیلومتر افزایش یابد.

همچنین گفته شده FEST ایمن‌تر از تکنولوژی باتری لیتیوم-یون می‌باشد. از طرفی این تکنولوژی را می‌توان در ساختارهای کنونی و بدون نیاز به تغییرات عمده بکار برد.

باتری‌های حالت‌جامد

مدیرعامل فاکتوریال انرژی گفته است:

همکاری ما با هیوندای تائید کننده تکنولوژی باتری حالت‌جامد می‌باشد. ما به دنبال نمایش توانایی‌های این تکنولوژی در محصولات هیوندای هستیم. ما می‌توانیم به همه‌گیری انبوه خودروهای الکتریکی و به تبع آن مزیت‌های زیست‌محیطی کمک کنیم.

فاکتوریال در ماساچوست مستقر بوده و از مدیران با سابقه‌ای استفاده می‌کند. اعضای هیئت‌مدیره این شرکت شامل مارک فیلدز مدیرعامل اسبق فورد و دیتر زچه رئیس اسبق هیئت‌مدیره دایملر و مرسدس بنز می‌باشد. این اولین قرارداد مهم فاکتوریال با یک شرکت بزرگ می‌باشد.

 


منبع: سایت پدال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.