با انواع و اقسام محصولات متنوع و باکیفیت کیا در ایران آشنا شوید

محصولات متنوع و باکیفیت کیا

کیا در ایران در سال‌های اخیر با تولید محصولات متنوع و باکیفیت توانسته موفقیت‌های بسیاری را در بازار تجربه کند. محصولات کیا در کشور تنها به یک یا دو مدل خاص خلاصه نمی‌شوند، بلکه تا آنجا که چِشم کار می‌کند، می‌شود انواع و اقسام محصولات کیا را در ایران مشاهده کرد.

همچنین با نگاهی گذرا به خیابان‌های این روزهای کشور می‌توان از خود پرسید:«از چه زمانی خودروهای کیا با چنین تنوعی راه خود را به بازار خودروی ایران باز کردند؟» با‌این‌حال، ما در این مقاله درباره محصولات کیا در ایران صبحت می‌کنیم، ولی شکی نیست که در آینده شاهد حضور مدل‌های بیشتری از خودروهای کیا در کشور خواهیم بود.

در زیر یک به یک به معرفی مدل‌های مختلف ماشین‌های کیا در ایران می‌پردازیم:

کیا اُپتیما‌(Kia Optima)

اگر به دنبال یک ماشین پیشرفته با طراحی زیبا و فنآوری پیشرفته هستید، کیا اُپتیما انتخابی عالی است. نسل اول اپتیما، یک سدان با اندازه متوسط ​​بود که برای اولین بار در سال 2000 معرفی شد. این خودرو دارای چرخ‌های بزرگ، سیستم صوتی ارتقاء یافته و موتور قدرتمندی بود.

در سال 2005، کیا نسل دوم این مدل را معرفی کرد. این محصول با یک طراحی جدید و ویژگی‌های برتر ازجمله لوازم داخلی چرمی به بازار ارائه شد. این نسل دارای تریم‌های اضافی، موتورهای بهبود یافته و ویژگی‌های ایمنی به‌روز شده‌ بود. اپتیما بار دیگر با طراحی ظاهری کاملاً متفاوت در سال 2011 وارد بازار شد. ظاهر اسپرت، زیبا و مدرن این نسل از اُپتیما با طراحی مشبک(قسمت رادیاتور جلوی خودرو) جدید به نام Kia Tiger Nose همراه بود. در داخل کابین نیز اپتیما دارای آپشن‌های متعددی بود.

سیستم سرگرمی UVO(سیستم کنترل صدای فعال) برای مدل سال 2013 عرضه شد. سایر گزینه‌ها شامل دوربین پشتیبانی، سیستم ناوبری، گرم‎کن و سردکن صندلی جلو و موارد دیگر بود. در سال 2016، اپتیما وارد نسل چهارم خود شد. در این سال، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در طراحی بیرونی و آپشن‌های مختلف بودیم. این امکانات به اُپتیما کمک کرد تا به سمت بازارهای بزرگ‌تر حرکت کند.

در سال 2018، کیا Android Auto و Apple CarPlay را به عنوان ویژگی‌های استاندارد به اُپتیما اضافه کرد. سپس برای مدل سال 2019، کیا دوباره طراحی ظاهری اُپتیما را تغییر داد. از سال 2000 تاکنون، اُپتیما از یک خودروی ساده ی خانواده، به ماشینی اسپرت و جوان‌پسند تبدیل شد.

نکته : کیا اُپتیما برای نخستین بار در سال 2009 وارد ایران شد.

کیا اسپورتیج‌(Kia Sportage)

کیا کار خود را در بخش شاسی‌بلندهای کامپکت با مدل اسپورتیج در سال 1933 شروع کرد. مدل‌های نسل اول که تا سال 2004 در بازار به فروش می‌رسیدند دارای سواری ناراحت‌کننده، هندلینگ پایین و یک پیشرانه پرسروصدا بودند‌(صدای موتور). خودروهای این نسل تنها دارای یک سامانه چهار چرخ محرک‌(4WD) بودند که فقط امکان رانندگی در شهر را فراهم می‌کردند.

اسپورتیج مدل سال 2005، خودرویی به مراتب بهتر از نسل قبل بود. از یک سواری نسبتاً راحت و بی‌سروصدا گرفته تا فضای داخلی  جادار و پیشرفته، کیا تحول بنیادینی را در مدل اسپورتیج خود ایجاد کرده‌بود. تقریباً همه چیز به خوبی طراحی شده‌بود و کار با آپشن‌های خودرو به‌راحتی امکان‌پذیر بود. به‎علاوه، موتور 2.7 لیتری V6 در مصرف سوخت، خودروی کم‌مصرفی نبود!.

نسل جدید اسپورتیج در سال 2011 همراه با یک پیشرانه کارآمدتر به بازار معرفی شد. نسبت‌به نسل قبل، اسپورتیج جدید از رانندگی روان برخوردار بود. موتور پیشرانه، یک چهار سیلندر توربوشارژ قوی بود که در کنار طراحی اسپرت و جذاب، اسپورتیج را دوباره یک پله به جلو بُرد. سبک طراحی داخلی و بیرونی این نسل به‌کلی دست‌خوش تغییرات اساسی قرار گرفته بود. این نسل از اسپورتیج به‎عنوان یکی از محصولات کیا در ایران در نزد مردم بسیار محبوب شد.

طراحی مجدد اسپورتیج در نسل چهارم‌(سال 2015 به بعد)، این خودرو را در بین همه شاسی‌بلندهای بازار به انتخابی لوکس، زیبا و اسپرت تبدیل کرد. اکثر مد‌‌ل‌های این نسل مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری هستند، اما نسخه SX دارای یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ است. این مدل‌ها، هر دو مجهز به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صاف هستند.

رانندگی با اسپورتیج جدید بسیار روان است و موتور به‌خوبی پاسخگوی نیازهای کاربر است. فضای داخلی بسیار جادار است و کنسول جلو به صورت ارگونومیک طراحی شده‌است. اما باید گفت: «دید پشت کمی دشوار است». همچنین از نظر ایمنی، اسپورتیج جدید توانسته نمره کامل IIHS‌(مؤسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌‌های آمریکا) را دریافت کند.

نکته : کیا اسپورتیج برای نخستین بار در سال 2008 وارد ایران شد.

کیا سورنتو‌(Kia Sorento)

خط تولید کیا سورنتو در سال 2002 راه‌اندازی شد. این خودروی شاسی‌بلند، یک جایگزین بزرگ‌تر برای اسپورتیج بود. تمرکز کیا برای تولید این مدل این بود که بتواند نیازهای برخی از خریداران که به دنبال فضای بزرگ‌تر و عملکرد بیشتر بودند را برآورده کند.

نسل اول کیا سورنتو به موتور 3.5 لیتری V-6 با قدرت 192 اسب بخار مجهز بود. در اولین مدل از خانواده سورنتو، دو گزینه‌ی مختلف گیربکس اعم‌از گیربکس اتوماتیک چهار سرعته و گیربکس دستی پنج سرعته وجود داشت. در سال 2007، تغییرات عمده زیادی در نسل جدید سورنتو انجام شد. خودروهای این نسل دارای موتور 3.8 لیتری V-6 با 262 اسب بخار قدرت ارتقاء یافته بود. همچنین گیربکس اتوماتیک چهار سرعته نیز جایگزین یک گیربکس پنج سرعته شد. گزینه گیربکس دستی دیگر در دسترس نبود.

در سال‌های بعد، محبوبیت و فنآور‌های استفاده شده در این خودرو، پیشرفت زیادی به خود دیدند. سورنتو که از نوع درایو چرخ عقب بود، اکنون در نسل سوم به یک خودرو درایو چرخ جلو تبدیل شد. در مدل‌های جدید سورنتو، موتورهای 2.4 و 3.5 لیتر نیز معرفی شدند. علاوه‎بر گزینه‌های جدید عملکردی، طراحی ظاهری سورنتو نیز دست‎خوش اصلاحات شد. طراحی قدرتمند و اسپرت بدنه به معنای واقعی، کیا سورنتو را به دوران جدیدی رساند.

در سال 2016 مجموعه‌ای از نوآوری‌ها معرفی شدند، سیستم‌های چندرسانه‌ای‌(صفحه لمسی با سیستم‌های سرگرمی)، UVO و فنآوری‌های پیشرفته ایمنی‌(هشدار برخورد به جلو، سیستم دوربین 360 درجه و سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک)، تنها برخی از آپشن‌های جدید سورنتو بودند. طراحی سورنتو در مدل‌های سال 2016 به بعد، با همکاری کیا و طراحان ارشد کمپانی‌های بزرگ آلمانی همانند بی ام و و بنز انجام گرفته است.

نکته : کیا سورنتو برای نخستین بار در سال 2015 وارد ایران شد.

کیا کادنزا‌(Kia Cadenza)

از دیگر محصولات کیا در ایران می‌توان به کیا کادنزا اشاره کرد. این خودرو در میان سدان‌های بزرگ جهان، یک رقیب جدی به‌حساب می‌آید. کادنزا در سال 2014 برای فروش وارد بازارهای جهانی شد. نسل اول این خودرو دارای موتور 296 اسب بخار، 3.3 لیتری V6 و گیربکس اتوماتیک شش سرعته بود. کادنزا توسط پیتر شریایر، رئیس طراحی کیا طراحی شده‌است؛ او مدیر اصلی کمپانی آئودی بود. طراحی ظاهری کادنزا به ویژه در قسمت جلوی خودرو، الهام گرفته از سبک Kia Tiger Nose است.

نسل دوم کادنزا در سال 2017 معرفی شد. اگرچه تغییرات ظاهری ایجاد شده، طراحی ظریف و زیبایی را تداعی می‌کردند، اما سبک طراحی بدنه کادنزا دارای یک ساختار کاملاً جدید بود. مدل سال 2017 شباهت زیادی به کیا اپتیما داشت، اما به‌صورت قابل‌توجهی بزرگ‌تر از اپتیما بود. این خودرو به‌دلیل فضای زیاد، بسیار جادار طراحی شده‎بوده و رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش بود. موتور 3.3 لیتری V6 با قدرت 280 اسب بخار به‌همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، احساس راحتی و قدرت را به راننده القا می‌کند.

از مدل‌های نسل دوم به بعد، کادنزا دارای مجموعه‌ای از آپشن‌های ایمنی پیشرفته و استاندارد ازجمله هشدار برخورد به جلو، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و هشدار نقطه کور است. همچین خودرو دارای امکانات رفاهی بسیار پیشرفته‌ای است.

نکته : کیا کادنزا برای نخستین بار در سال 2012 وارد ایران شد.

کیا سراتو‌(Kia Cerato)

یکی دیگر از محصولات کیا در ایران که بسیار پرطرفدار است، سراتو نام دارد. کیا سراتو در سال 2003 به‌عنوان یک خودروی کامپکت وارد بازار شد. در آمریکای شمالی سراتو با نام اِسپکترا‌(Spectra) به‌عنوان یک خودرو مدل هاچ‌بک به فروش رسید. مدل‌های این نسل اغلب دارای موتور 1.6 لیتریِ چهار سیلندر است که به گیربکس اتوماتیک چهار ساعته مجهز هستند.

نسل دوم کیا سراتو در اواخر سال 2008 با نام کیا فورته در کره‌جنوبی راه‌اندازی شد، نامی که در بیشتر بازارهای بین‌المللی مورد استفاده قرارمی‌گرفت. نام «سراتو» در برخی از بازارها مانند استرالیا، ایران، آفریقای جنوبی و برزیل استفاده می‌شد. در نمایشگاه اتومبیل سیدنی که از 9 تا 19 اکتبر 2008 برگزار شد ، کیا نسخه جدیدی از سدان سراتو را معرفی کرد که در اروپا و آمریکای شمالی با نام کیا فورته شناخته می‌شد. مدل‌های این نسل بزرگ‌تر از نسل قبل خود بودند.

در جولای سال 2012، کیا از نسل بعدی سراتو رونمایی کرد که دارای دو مدل کوپه و هاچ‌بک پنج درب بود. این دو خودرو از یک موتور 114 اسب بخار 1.6 لیتری LPG همراه با یک باتری لیتیوم-پلیمر بهره می‌بُرد(اولین خودروی تولید شده با باتری‌های لیتیوم-پلیمر). در سال 2018 در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی 2018، کیا از سدان نسل سوم فورته رونمایی کرد.

نسل جدید این خودرو با طراحی بیرونی متفاوت که احساس اسپرت بودن و قدرت را تداعی می‌کند، توانست به سرعت علاقه‌مندان بسیاری را در جهان به خود جذب کند. برای اولین بار، سیستم گیربکس CVT برای خودروهای کیا در مدل سراتو 2018 به بعد ارائه شد. هم‌اکنون کیا فورته در سه تریم مختلف اعم‌از LX، ​​S و EX در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

نکته : کیا سراتو برای نخستین بار در سال 2008 وارد ایران شد.

کیا پیکانتو‌(Kia Picanto)

کیا پیکانتو نوعی دیگر از انواع محصولات کیا در ایران است که از سال 2004 توسط کمپانی کره‌ای Kia Motors تولید می‌شود. اولین نسل پیکانتو که یک هاچ‌بک خانواده بود در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2003 به‌نمایش درآمد. این خودرو با انتخاب دو موتور بنزینی، یکی موتور یک لیتری چهار سیلندر با 61 اسب بخار قدرت و دیگری 1.1 لیتری چهار سیلندر با 65 اسب بخار قدرت، قابل انتخاب بود. همچنین هر دو خودرو دارای گیربکس اتوماتیک بودند. نسل اول پیکانتو دارای سیستم صوتی MP3، تهویه مطبوع، قفل مرکزیِ ریموت(کنترل از راه دور) و آینه‌های الکتریکی مجهز بود.

از نسل دوم پیکانتو در سال 2011 در نمایشگاه اتومبیل ژنو پرده‌برداری شد. مدل‌های این نسل توسط تیم طراحی اروپایی کیا مستقر در فرانکفورت آلمان، به سرپرستی پیتر شایر طراحی شده‌بود. پیکانتو با انتخاب دو موتور بنزینی، یکی موتور یک لیتری سه سیلندر و دیگری با موتور 1.25 لیتری چهار سیلندر به بازار عرضه شد.

نسل سوم پیکانتو در اولین نمایش جهانی خود در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2017 دیده شد. پیکانتوی جدید به سه موتور مختلف مجهز بود که دو موتور یک لیتری به‌طور انحصاری با گیربکس پنج سرعته دستی و یک موتور 1.2 لیتری با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته به بازار عرضه شد‌(مدل EX). این خودرو از ویژگی‌های ایمنی کاملاً جدیدی همچون سیستم بردار گشتاور‌(TVBB)، پایداری خط مستقیم‌(SLS)، سیستم اخطار برخورد به جلو‌(FCWS) و ترمز اضطراری خودکار‌(AEB) برخوردار است.

مدل‌های جدیدتر پیکانتو در سال‌های 2019 باوجود انواع آپشن‌های مختلف و طراحی بدنه جدیدتر توانست به مانند دیگر محصولات کیا، حضور قدرتمندی در بازار داشته باشد.

نکته : کیا پیکانتو برای نخستین بار در سال 2011 وارد ایران شد.

کیا موهاوی‌(Kia Mohave)

کیا موهاوی که در آمریکا و چین به نام بورگو‌(Borrego) به فروش می‌رسد، یک خودرو شاسی‌بلند اسپرت است که در سال 2008 توط کیا موتورز راه‌اندازی شد. این خودرو نیز توسط پیتر شایر، طراح اصلی سابق آئودی، طراحی شده‌است. موهاوی در آمریکا در سه نسخه مختلف اعم‌از مدل LX پایه که دارای موتور 3.8 لیتری V6 با گیربکس اتوماتیک، نسخه EX که مجهزبه موتور 4.6 لیتری V8 با گیربکس اتوماتیک، نسخه The Limited دارای موتور 4.6 لیتری V8 با گیربکس اتوماتیک و آپشن‌های متعدد عرضه‌شد.

یک فیس‌لیفت(بازنگری و تغییر چهره یک مدل خودرو به منظور رفع ایراد) جدید از موهاوی در اوایل سال 2016 معرفی شد. این تغییرات شامل ایمنی و ویژگی‌های جدیدی ازقبیل سیستم هشداردهنده عقب، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد به جلو، سیستم مانیتورینگ دید در اطراف، چراغ‌های روز، چراغ‌های جلو HID، چراغ‌های روشنایی و مه‌شکن‌ها بود. فیس‌لیفت جدید موهاوی در سال 2019 به‌عنوان یک شاهکار طراحی، شناخته‌شد.

نکته : کیا موهاوی برای نخستین بار در سال 2009 وارد ایران شد.

کیا کارنز‌(Kia Carens)

کیا کارنز به‌عنوان یک خودروی MPV‌(شاسی‌بلند چند منظوره) در سال 2000 تولید شد. این خودرو نخستین بار در بازارهای استرالیا و آمریکا با نام کیا روندو‌(Kia Rondo) به فروش رسید، اما این مدل تا سال 2006 هنگامی‌که جایگزین نسل دوم شد، همچنان در خط تولید قرارداشت.

نسل دوم این خودرو در سال 2006 در دو نسخه 5 و 7 صندلی در اختیار مشتریان قرارگرفت. این خودرو مجهزبه موتور 2 لیتری و 2.6 یا 2.7 لیتری V6 با گیربکس اتوماتیک و دستی بود. نسل جدید کیا کارنز‌(یا Rondo در ایالات متحده) در سال 2013 معرفی شده‌است. این ماشین جدید از سبک طراحی Kia Tiger Nose الهام گرفت و دارای چراغ‌های جلوی باریکِ کشیده، چراغ‌های روز LED، خطوط برجسته روی کاپوت و رینگ‌های جدید است. همچنین کابین کارنز 2013 به‌طورکامل تغییر کرده‌است. نسل سوم کارنز دارای آپشن‌ها و امکانات رفاهی بسیاری نیز است.

نکته : کیا کارنز برای نخستین بار در سال 2015 وارد ایران شد.

کیا ریو‌(Kia Rio)

یکی از قدیمی‌ترین محصولات کیا در ایران که بسیار پرطرفدار است، کیا ریو نام دارد. نسل اول این خودرو که در سال 1999 متولد شد، دارای طراحی خوب کابین، سواری روان و  ایمنی مناسب بود، ولی خودرویی چالاک نبود!. اما ریو با طراحی مجدد در سال 2006 وارد بازار شد. سواری نسبتاً راحت و ساکت(سروصدای بیرون به داخل کابین وارد نمی‌شود) و همین امر باعث شد تا رانندگان از سواری با ریو لذت ببرد. فضای جادار کابین و کم‌مصرف بودن سوخت، ازجمله مزایای این نسل از خودروهای ریو بودند.

نسل سوم ریو در سال 2012 با طراحی بیرونی متفاوت، فضای داخلی جادار، شتاب بالا(به‌دلیل گیربکس شش سرعته اتوماتیک) و دارا بودن انواع آپشن‌های متفاوت مانند ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی استاندارد، یک جهشی رو به جلو برای کیا ریو بود. سِدان و هاچ‌بک نسل چهارم ریو با داشتن پلتفرم کاملاً جدید، نشان از تغییرات نوآورانه کمپانی کیا در سال 2018 دارد. این تغییرات باعث افزایش فضای مسافر برای صندلی‌های جلو و عقب و بسیاری امکانات دیگر است.

نکته : کیا سراتو برای نخستین بار در سال 2004 وارد ایران شد.

کیا اپیروس‌(Kia Opirus)

کیا اپیروس برای نخستین بار در سال 2003 به عنوان اولین تلاش کیا برای رقابت با سدان‌های بزرگ لوکس، وارد بازار شد. در سطح جهان، این خودرو با نام آمانتی‌(Amanti) نیز شناخته می‌شد. اپیروس یا آمانتی با یک سواری نرم و کابین مجهز و زیبا که به‎خوبی طراحی شده‌بود توانست در زمان کوتاهی به فروش مناسبی دست پیدا کند.

اما اپیروس به دلایل خاصی، اعتبار روزهای اول خود را ازدست داد!. اگرچه کنترل پایداری الکترونیکی‌(ESC) درحد استاندار عمل می‌کرد، اما به‌دلیل عدم چابکی و شتاب بالا، اپیروس نتوانست به خودرویی اسپرت و جوان‌پسند تبدیل شود. با این‎که در سال 2007 اپیروس پوست‌اندازی کرد و ظاهرش را تغییر داد و توانست از نظر مکانیکی‌(برای مثال، موتور 3.8 لیتری V6) نیز بهبود چشمگیری پیدا کند، اما کیا بعد از 2009 تولید این مدل را به کلی متوقف کرد.

نکته : کیا اپیروس برای نخستین بار در سال 2008 وارد ایران شد.

کیا سول‌(Kia Soul)

یکی دیگر از محصولات کیا در ایران که دارای فضای جادار و سواری روان است، مدل کیا سول نام دارد. نسل اول کیا سول در سال 2010 به بازار عرضه شد که دارای یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بود. باوجود امکانات رفاهی بسیار زیاد و کنترل پایداری الکترونیکی استاندارد، طراحی بیرونی سول مزایا و معایب خود را دارد. شیشه‌های بزرگ در جلو و دو سمت خودرو امکان دید بسیار خوبی را فراهم می‌کند، اما دو ستون عقبی خودرو باعث ایجاد مناطق کور در پشت ماشین شده‌است.

نسل دوم کیا سول نشان از آن داشت که خودروهای سال 2014 به بعد، بلوغ و کیفیت بالایی دارند. سیستم آب و هوایی اتوماتیک، گرم‌کن فرمان، صندلی‌های چرمی، سانروف پانوراما، دوربین پشتیبان و یک سیستم ناوبری صفحه نمایش لمسی، ازجمله آپشن‌های نسل جدید کیا سول هستند.

نکته : کیا سول برای نخستین بار در سال 2015 وارد ایران شد.

کیا کارنیوال‌(Kia Carnival)

کیا کارنیوال احتمالاً اولین اسمی نیست که هنگام خرید مینی‎ ون به آن فکر می‌کنید!. این خودرو اولین بار در سپتامبر 1998 در چندین بازار جهانی معرفی شد. این خودرو در کره‌جنوبی به عنوان کیا کارناوال معروف بود(همچنین در ایران)، اما در ایالات متحده با نام سدونا‌(Sedona) به فروش می‌رسید.

نسل اول این خودرو دارای فضای داخلی جادار بود و کیفیت ساخت و موتور قدرتمندی داشت. کارنیوال پرفروش‌ترین محصول کیا در سال‌های 2001، 2004 و 2005 بود. نسل دوم این خودرو به عنوان یک وسیله‎نقلیه مناسب خانواده در سال 2006 معرفی شد. کارنیوال نسل جدید، دارای کیفیت ساخت و ایمنی بالا و فضای ذخیره‌سازی بیشتری بود.

سپس کارنیوال در سال 2013 به خود استراحت داد، ولی کیا با قدرت هرچه تمام‌تر در سال 2015 در نمایشگاه اتومبیل نیویورک نسل سوم خودروهای کارنیوال را معرفی کرد. این ماشین از نظر عملکرد تفاوتی با نسل گذشته نداشت، اما کارنیوال نسل سوم بسیار شیک‌تر و جذاب‌تر بود. در حقیقت، دیدن چنین مینی‌ون جذابی تقریباً عجیب به نظر می‌رسید. اما کیا توانسته بود ذهنیت مشتریان که اعتقاد داشتند همه‌ی مینی‌ون‌ها ظاهری خسته‌کننده دارند را به کلی تغییر دهد.

نکته : کیا کارنیوال برای نخستین بار در سال 2014 وارد ایران شد.

چرا باید خودرویی از محصولات کیا خرید؟

درحقیقت، کمپانی کیا بعد از سال‌ها آزمون و خطا در ارائه‌ی انواع مدل‌های مختلف، امروزه توانسته‎است به معنای واقعی نماینده‌ای درخشان برای آسیا باشد. تنوع گسترده محصولات کیا در ایران به خوبی می‌تواند نشان‌دهنده نفوذ قدرتمند این خودروساز بزرگ در بازارهای کشور باشد. محصولات کیا از کیفیت و جذابیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند پاسخگوی نیازهای متفاوت مشتریان باشند.


منبع: سایت همراه مکانیک

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.